Kubica a tým WRT slaví další vítězství v Evropské Le Mans Series!

Robert Kubica zatím prožívá snovou debutovou sezonu v Evropské Le Mans Series, což se dá říci i o belgické stáji WRT. Polský bývalý pilot F1 spolu s parťáky Louisem Delétrazem a Jie I-fejem opět triumfovali, tentokrát ovládli dramatický závod na rakouském Red Bull Ringu.
Foto: European Le Mans Series
Kubica a tým WRT slaví další vítězství v Evropské Le Mans Series! | Foto: European Le Mans Series

Úvod sezony v Barceloně v polovině dubna nabídl suché podmínky po celé čtyři hodiny závodu, v Rakousku však musely týmy sáhnout i po pneumatikách se vzorkem.

Zhruba v polovině čtyřhodinovky na Red Bull Ringu se nebe nad Štýrskem otevřelo dokořán a na množství vody na trati muselo ředitelství závodu zareagovat povoláním safety caru. Na silný déšť doplatila řada vozů včetně jednoho z prototypů stáje United Autosports Zaka Browna.

Za těchto podmínek usedl za volant Robert Kubica, který po restartu pro prototyp Oreca 07 Gibson #41 týmu WRT vybudoval solidní náskok na čele před Argentincem Francem Colapintem, který závodí pro ruský G-Drive Racing Romana Rusinova.

Polák kroužil na trati až do poslední pit stopu, kdy ho 45 minut před konce vystřídal za volantem švýcarský bývalý pilot F2 Louis Delétraz.

Kubica s týmem WRT zvítězil při debutu v Evropské Le Mans Series!

Kubica s týmem WRT zvítězil při debutu v Evropské Le Mans Series!

Půl hodiny před koncem závodu zajel k mechanikům naposledy i Colapinto a odlišná palivová strategie ruské stáji vyšla. Argentinský bývalý soupeř Petra Ptáčka ze seriálu Formula Renault Eurocup se dostal těsně před Delétraze na první místo.

Jenomže teprve sedmnáctiletý rodák z Buenos Aires v závěru doplatil na starší přechodné pneumatiky a dostal se pod velký tlak ze Švýcarovy strany. Delétraz převzal vedení čtvrt hodiny před koncem a získal druhé vítězství v řadě pro sebe, tým WRT a své parťáky Kubicu a I-feje.

Trojice pilotů belgického týmu má po dvou závodech maximální počet 50 bodů a logicky vede šampionát. Před vrcholem sezony v podobě 24 hodin Le Mans na Kubicu, Delétraze a I-feje čekají ještě dva čtyřhodinové závody na Paul Ricard a v Monze.

V neděli druzí Colapinto, Roman Rusinov a Nyck de Vries, kteří společně tvoří posádku prototypu Aurus 01 (Oreca 07) Gibson #26 stáje G-Drive Racing, se po čtvrtém místě v Barceloně podívali na stupně vítězů poprvé v sezoně a průběžně druzí jsou i v celkovém pořadí.

G-Drive Racing se v neděli na Red Bull Ringu mohl radovat z dvojitého pódia, protože druhý Aurus 01 Gibson #25 posádky Rui Andrade, John Falb, Roberto Merhi dojel třetí a zároveň získal vítězství v podkategorii LMP 2 Pro-Am Cup.

Nicolas Maulini, Niklas Krütten a Matthew Bell vyhráli v Rakousku třídu LMP 3 s prototypem Ligier JS P320 Nissan #19 švýcarské stáje Cool Racing.

Ve třídě LMGTE zvítězila tovární stáj Ferrari AF Corse s vozem 488 GTE Evo #88, ve kterém se během čtyř hodin střídali Emmanuel Collard, Francois Perrodo a Alessio Rovera.

Sezona Evropské Le Mans Series bude pokračovat čtyřhodinovkou v Le Castellet 6. června.

Kompletní výsledky 4 hours of Red Bull Ring

Další článek: McLaren pojede v Monaku se speciálním zbarvením

27. září | Ferrari je podle Binotta spokojené s vylepšením pohonné jednotky. Podle něj "...fungovala tak, jak jsme očekávali, a přinesla o něco vyšší výkon."
26. září | Norris dostal za nájezd do boxů jen napomenutí. Sportovní komisaři přihlédli k podmínkám na trati.
26. září | Pokud se díváme správně, tak by měl Stroll i přes penalizaci zůstat 11.
26. září | Lance Stroll dostal penalizaci 10 sekund a 2 trestné body za kolizi s Gaslym.