Který tým se v průběhu sezóny zlepšil a který zhoršil?

Analyzovat, který tým se dokázal zlepšit v průběhu sezóny, je vždy poměrně dost obtížné. Celý závodní víkend je hrou mnoha parametrů, s nimiž musíte pracovat.
Který tým se v průběhu sezóny zlepšil a který zhoršil?

Který z týmů formule 1 se dokázal nejvíce zlepšit v průběhu sezóny a který se naopak zhoršil? Určit to přesně je velmi komplikované. Různým týmům sednou různé okruhy, v úvahu musíte vzít také klimatické podmínky, technické problémy apod.

Oficiální web soutěže F1.com se o to přesto pokusil a zvolil jednu z mnoha možných metod.

Z analýzy odstranil Austrálii, která není vždy vypovídající a třeba Manor fakticky chyběl. Místo toho se vzaly údaje z druhého až čtvrtého závodu (Malajsie, Čína, Bahrajn) a posledních tří závodů (Mexiko, Brazílie a Abú Dhabí).

Které údaje konkrétně? U každého z 6 závodních víkendů našel web nejrychlejší kolo, které daný tým zajel a porovnal ho s celkovým nejrychlejším kolem, které bylo během víkendu zajeto. Následně byly porovnány průměry ze začátku a konce sezóny.

Příklad: jak je uvedeno níže, nejrychlejší kolo Force Indie mělo na začátku sezóny (2. až 4. závod) v průměru 102,29 % absolutně nejrychlejšího kola (které zajel Mercedes). Na konci sezóny (poslední tři závody) to bylo už jen 101,27 %.

Výsledky mohou být na první pohled překvapivé, ale ve skutečnosti mají dost často velmi reálné základy. Force India nasadila v průběhu sezóny nový vůz a na výsledcích to bylo znát. Marussia sice nakonec nový vůz nenasadila a jezdila po celý rok s upraveným loňským vozem, ale jako nejslabší tým měla i prostor pro určitá zlepšení... zejména po hektickém začátku.

Red Bull se nemohl opřít o zlepšení pohonné jednotky Renault, k němuž došlo nebo spíše vůbec nedošlo na konci roku. Vyřešil ale některé problémy s vlastním vozem.

Sauber vletěl do sezóny poměrně úspěšně, ale postupně začal ztrácet.

Možná největším překvapením je forma Ferrari, která se podle této analýzy v průběhu sezóny nezlepšila. Jednou z příčin je špatná kvalifikace Vettela v Abú Dhabí. Němec vypadl v první části, přičemž jeho účast v Q3 je důležitá – obvykle byl totiž rychlejší než jeho týmový kolega.

Zlepšili se

1. Force India

  • Začátek sezóny: 102,29 %
  • Konec sezóny: 101,27 %
  • Rozdíl: 1,014 %

2. Marussia

  • Začátek sezóny: 106,57 %
  • Konec sezóny: 106,24 %
  • Rozdíl: 0,323 %

3. McLaren

  • Začátek sezóny: 102,90 %
  • Konec sezóny: 102,74 %
  • Rozdíl: 0,157 %

4. Red Bull

  • Začátek sezóny: 101,43 %
  • Konec sezóny: 101,27 %
  • Rozdíl: 0,154 %

Zůstali na svém

5. Mercedes

  • Začátek sezóny: 100,00 %
  • Konec sezóny: 100,00 %

Zhoršili se

6. Ferrari

  • Začátek sezóny: 100,58 %
  • Konec sezóny: 101,67 %
  • Rozdíl: -0,085 %

7. Toro Rosso

  • Začátek sezóny: 101,77 %
  • Konec sezóny: 101,93 %
  • Rozdíl: -0,161 %

8. Williams

  • Začátek sezóny: 101,03 %
  • Konec sezóny: 101,25 %
  • Rozdíl: -0,225 %

9. Sauber

  • Začátek sezóny: 101,92 %
  • Konec sezóny: 102,45 %
  • Rozdíl: -0,528 %

10. Lotus

  • Začátek sezóny: 101,64 %
  • Konec sezóny: 102,26 %
  • Rozdíl: -0,619 %

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (36) Další článek: Stane se Stefano Domenicali šéfem Lamborghini?
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00