Které změny lze očekávat u pohonné jednotky Ferrari?

Ferrari pro letošní rok přestavělo svou pohonnou jednotku. Podle bývalého sportovního ředitele Scuderie je už na úrovni té od Mercedesu.
Které změny lze očekávat u pohonné jednotky Ferrari?

Giorgio Piola pro Motorsport.com připravil analýzu toho, co by se mělo u pohonné jednotky Ferrari v letošním roce změnit. 

  1. Velký mezichladič byl vloni umístěn uvnitř řady válců. Pro rok 2016 musel být zvětšen, protože nové ferrari potřebuje více čerstvého vzduchu pro zvýšení výkonu motoru. Mezichladič byl tak rozdělen na dvě části. Větší bude nad palivovou nádrží, druhá část pak v levé bočnici.
  2. MGU-H se nebude stěhovat nikam.
  3. MGU-K bude přesunut k levé řadě V6. Pozici využívali také ostatní výrobci.
  4. Nádrž na olej bude nižší a mírně širší. Cílem je změna těžiště.
  5. Motor Ferrari má obsahovat variabilní sací potrubí, které vloni Ferrari využít nemohlo kvůli přítomnosti mezichladiče. Cílem změny je zlepšení spalování. O úpravách spalovacího motoru psala italská média už před časem.
  6. Úpravy se dočká také spojka, která bude přesunuta do převodové skříně.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Sorensen? Netuším, kdo to je, reaguje Jordá na kritiku

27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00