Kromě problémů s motorem řeší McLaren i kulturní problémy

McLaren už s Hondou spolupracoval a byla to spolupráce doslova legendární. Počet lidí na obou stranách, kteří si to pamatují, ale není velký. Britové se tak musejí s Japonci opět naučit komunikovat.
Kromě problémů s motorem řeší McLaren i kulturní problémy

Týmy formule 1 jsou obvykle mezinárodní. Je ale něco jiného, když máte v týmu vedle Britů i Němce, Francouze či Itala a něco jiného je spolupráce s Japoncem.

„Předtím s Mercedesem tu byli Němci, ale také Angličané, ale teď tu jsou Japonci a to vyžaduje přizpůsobení,“ říká Boullier pro La Marca.

McLaren má nyní velké štěstí v obou jezdcích. Fernando Alonso miluje japonskou kulturu, Jenson Button je pak na tom ještě o dva řády lépe. Nejen, že jezdil za Hondu, ale jeho manželka je Japonska.

Svou zkušenost s Japonci vysvětluje Pedro de la Rosa, který v zemi vycházejícího slunce působil. „Vzpomínám si, jak jsem jim po pár kolech řekl, že je potřeba změnit podlahu nebo křídlo. Odpověděli ‘ano, ano’. Pak jsem se vrátil a vše bylo úplně stejné.“  

„Všichni hlavni inženýři a všichni inženýři na trati mluví dobře anglicky,“ uklidňuje šéfinženýr týmu Matt Morris. „Dokonce i během naší návštěvy v Japonsku nebyl jazyk problém.“

Komplikací může být ale také fakt, že místa, kde se vyrábí šasi a motor oddělují tisíce kilometrů a několik časových pásem.  

Foto: McLaren

Další článek: McLaren tuší, jak na tom rychlostně je