Francouzský jezdec se ohlédl za prvními šesti závody této sezony a usoudil, že až na jednu výjimku si lépe počínat nemohl.
Z bodového hlediska je mezi jezdci týmu Lotus celkem výrazný rozdíl. Zatímco konto Kimiho Räikkönena čítá již šestaosmdesát bodů, Romain Grosjean jich v dosavadním průběhu sezony nasbíral pouze šestadvacet.
Během posledního závodu, jenž se konal v ulicích Monte Carla, pak navíc francouzský jezdec zažil velmi nepovedený víkend, na který bude chtít co nejdříve zapomenout. Na městské trati kolidoval celkem čtyřikrát, z toho třikrát ve volných trénincích a jednou pak v samotném závodě. “Nikdo se nechce v Monaku dostat do kontaktu s bariérou. A jak jsem zjistil, prostor pro chybu je tu velmi malý,“ nechal se slyšet pilot Lotusu.
Právě za svou poslední kolizi, při níž na výjezdu z tunelu sestřelil Daniela Ricciarda z Toro Rosso, si vysloužil od sportovních komisařů penalizaci, která se promítne v nadcházejícím závodě v Kanadě. Podle Grosjeanových slov je tento trest poněkud přísný: “Nechal jsem se zaskočit Danielem a budu za to muset vytrpět celkem krutou penalizaci deseti míst na startovním roštu v Montrealu. Budeme ale tvrdě pracovat na tom, abychom vymysleli nejlepší možnou strategii a posunuli se vpřed.“
I přes nelichotivý výsledek našel francouzský pilot na uplynulém víkendu něco pozitivního. “Pozitiva jsou taková, že jsme znovu významně vylepšili vůz, a to tak, aby byl během víkendu více předvídatelný, což mi hodně pomohlo. Myslím si, že jsme měli rychlost na to, abychom skončili mezi prvními třemi, ale naneštěstí se nám nepodařilo se kvalifikovat na takové pozici, jakou jsme chtěli, a pak už je v Monaku téměř nemožné posunout se startovním polem vpřed.“
Víkend v Monte Carlu si Grosjean rozhodně za rámeček nedá, avšak zbylých pět ostatních bylo podle jeho mínění celkem vydařených, alespoň co se vlastního výkonu týče.
“Na papíru to není tak dobré, jak bychom chtěli, ale kromě Monaka jsem se všemi svými dosavadními výkony spokojen. Pokaždé jsem odváděl maximum, rychlost tu je a daří se nám vylepšovat vůz. Dále tedy jen musím odvádět maximum a uvidíme, kde skončíme,“ uzavřel.