Inženýři musí každý rok počítat s jistými problémy při závodě v Brazílii. Interlagos se totiž nachází 750 metrů nad mořem. To ale není vůbec nic ve srovnání s Mexikem.
Vezměte Monzu a umístěte ji na Sněžku. Pořád na tom budete lépe, než inženýři o tomto víkendu. Ciudad de México a okruh se nachází v nadmořské výšce 2 200 metrů. Mercedes byl jedním z těch, kteří už v USA testovali speciální balíček. Chlazení totiž bude v řidším vzduchu složitější.
Honda pak zmiňuje také problém pro turbo. Reffi Taffin z Renaultu souhlasí. „Problémem bude chlazení, protože máte stejné množství energie vystupující z motoru a mnohem méně vzduchu na vyrovnání se s tím,“ řekl pro Motorsport.com.
„Ale druhou věcí je turbo – udržet výkon bude znamenat mnohem vyšší otáčky, než které obvykle máme. Samozřejmě jsme dělali hodně simulací, ale víme, že vstupujeme na neznámou půdu.“
Technická pravidla F1 omezují otáčky na 125 000 za minutu, ale kvůli spolehlivosti pracují výrobci s otáčkami někde okolo 100 000. Nyní budou muset jít nahoru a atakovat povolený limit. Podle Taffina to bude z hlediska spolehlivosti obrovská výzva.
V Mexiku to bude o hledání kompromisu mezi chlazením a otáčkami turba. Uvidíme, jak se s tím kdo popere.
Foto: Getty Images / Mark Thompson