Krok do neznáma, říkají o Mexiku výrobci motorů

Inženýři musí každý rok počítat s jistými problémy při závodě v Brazílii. Interlagos se totiž nachází 750 metrů nad mořem. To ale není vůbec nic ve srovnání s Mexikem.
Krok do neznáma, říkají o Mexiku výrobci motorů

Vezměte Monzu a umístěte ji na Sněžku. Pořád na tom budete lépe, než inženýři o tomto víkendu. Ciudad de México a okruh se nachází v nadmořské výšce 2 200 metrů. Mercedes byl jedním z těch, kteří už v USA testovali speciální balíček. Chlazení totiž bude v řidším vzduchu složitější.

Honda pak zmiňuje také problém pro turbo. Reffi Taffin z Renaultu souhlasí. „Problémem bude chlazení, protože máte stejné množství energie vystupující z motoru a mnohem méně vzduchu na vyrovnání se s tím,“ řekl pro Motorsport.com.

„Ale druhou věcí je turbo – udržet výkon bude znamenat mnohem vyšší otáčky, než které obvykle máme. Samozřejmě jsme dělali hodně simulací, ale víme, že vstupujeme na neznámou půdu.“

Technická pravidla F1 omezují otáčky na 125 000 za minutu, ale kvůli spolehlivosti pracují výrobci s otáčkami někde okolo 100 000. Nyní budou muset jít nahoru a atakovat povolený limit. Podle Taffina to bude z hlediska spolehlivosti obrovská výzva.

V Mexiku to bude o hledání kompromisu mezi chlazením a otáčkami turba. Uvidíme, jak se s tím kdo popere.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Video: MiniDrivers a Velká cena USA 2015

12:32 | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.
9:12 | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).
20. ledna | Alfa Romeo dnes potvrdila datum a místo prezentace 22. února ve Varšavě.