Lewis Hamilton v Číně odmítl, že by byl McLaren ve výrazné výhodě vůči konkurenci díky systému zadního křídla, který zvyšuje maximální rychlost. Při tom čelil kritice za manévry v Malajsii.
"Pořád si myslím, že Red Bull a Ferrari jsou měřítkem, stejně jako v každém závodě," řekl Hamilton v Šanghaji. "Sebastian by teď mohl mít menší náskok, ale je to velmi vyrovnané a já doufám, že to tak bude i nadále. Stát se může cokoliv a my si nemůžeme dovolit moc odstoupení ze závodu. Každý tým se teď snaží o co největší konzistenci."
Po třech závodech panuje shoda, že v tuto chvíli vypadá pořadí týmů podle výkonnosti následovně: Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes. O pátou pozici se perou Renault a Force India.
A byl to právě pilot Renaultu Vitalij Petrov, s kým bojoval Hamilton v Malajsii a využil při tom nestandardních manévrů. Na rovince před ruským pilotem kličkoval, aby mu znemožnil získat výhodu v aerodynamickém pytli. Za to si dodatečně vysloužil kritiku od Rubense Barrichella.
"Nemyslím, že to bylo správné," komentoval Hamiltonovy manévry Brazilec. "Když jsem to viděl v televizi, postavil jsem se k tomu kriticky. Kdyby to udělal mně, vynadal bych mu, protože to nebylo správné."
Barrichello zároveň odmítl, že by Hamiltona omlouvala skutečnost, že kličkoval při akceleraci a ne při brzdění před zatáčkou. "Jezdci mají ústní dohodu, nepsanou, že při bránění pozice můžete změnit stopu jen jednou," vysvětlil.
Stejný názor má na tuto záležitost Robert Kubica, ten ale dodal, že kontroverzních manévrů bylo v Sepangu vidět několik v podání různých jezdců. Jelikož nikdo nebyl potrestán, vznikly tím podle něj pochybnosti o výkladu pravidel.