Kritiku McLarenu přijímá Whitmarsh, zodpovědným lidem ji předá v soukromí

Martin Whitmarsh nemá problém coby šéf týmu sklízet kritiku za letošní výkony. Ti, kdo jsou za problémy zodpovědní, se dočkají pranýřování za zavřenými dveřmi, veřejně se na ně ukazovat nebude.
Kritiku McLarenu přijímá Whitmarsh, zodpovědným lidem ji předá v soukromí

Whitmarsh se stal šéfem týmu McLaren v roce 2009, ale zatím se mu nepodařilo získat ani jeden mistrovský titul. A nezdá se, že by se na tom letos mělo něco změnit, do sezóny vstoupil tým ve špatné formě.

Whitmarsh však nemá problém nést navenek zodpovědnost, kritiku akceptuje. "Nevadí mi to. Mám vášeň pro to, co dělám, a nemám rád, když to nejde dobře, ale všichni máme svoji práci a já se nikdy nestydím čelit věcem," uvedl pro Espn.

Jako šéf týmu především řídí lidi a za problémy s výkonností stojí konkrétní osoby. Jejich jména se ale veřejnost nedozví.

"Je to vždy velmi snadné, lidé se ze mě snaží dostat jména těch, kdo by mohli být zodpovědní, ti tu ovšem nemusí ani být, aby se moli bránit. Ale to není můj styl. Tak já nefunguju. Doufám a věřím našim jezdcům a inženýrům. Máme mnoho bystrých a motivovaných lidí."

"Pokud se budete snažit svá rozhodnutí tvrdě prosazovat a říkat: 'Já to tady vedu, takhle to bude,' tak neuspějete, si myslím."

To ovšem neznamená, že by se lidé zodpovědní za špatnou formu týmu nedočkali kritiky. "Doufám a věřím, že mám dost velký vliv na většinu lidí v této organizaci, protože uznávají - doufám, nejsem si vždy jistý - obvykle uznávají, že hraju na rovinu, říkám jim, co si myslím."

"Za zavřenými dveřmi budu brutálně upřímný, ale ne veřejně. Nezáleží na tom, jestli to byl člověk při zastávce v boxech, inženýr, ředitel společnosti nebo jezdec. Když se vás někdo zeptá, jestli chcete být čtvrtým šéfem týmu v historii McLarenu, a vy řeknete, že ano, jde vaše ego na pranýř a akceptujete, co k tomu patří."

Další článek: Týmový výsledek nám vydělá na platy, obhajuje Red Bull týmové příkazy

9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).
19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.
14:43 | Red Bull propustil zaměstnance, který v soukromých textových zprávách používal rasistické výrazy. Zprávy se poté dostaly na sociální sítě.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00