Legendární okruh Spa-Franchorchamps je mezi jezdci velmi oblíbený, ale Heikki Kovalainen připomněl, že také patří mezi ty nebezpečnější.
"Spa je určitě velký a náročný okruh, což je podle mě jeden z důvodů, proč ho mají všichni jezdci rádi," řekl Fin. "Jsou tam velké zatáčky, které nejsou snadné. Jsou tam známé zatáčky, jako je Eau Rouge. Ta je teď relativně snadná, protože ji projíždíme na plný plyn téměř ve všech podmínkách, takže to není ta největší výzva. Ale jsou tam některé rychlé zatáčky, změny směru jízdy ve vysokých rychlostech. Na to potřebujete dobré vyvážení vozu a důvěru v něj."
"A zdi jsou tam blízko, takže při výjezdu mimo dochází k velkým nehodám. Takže okruh není tak snadný, musíte být stateční, abyste to zvládli, abyste v kvalifikaci vytěžili maximum. Proto patří Spa mezi nejoblíbenější okruhy všech jezdců. Navíc je velmi dlouhé, téměř sedm kilometrů, takže je velmi těžké zajet dokonalé kolo. Vždy máte pocit, že jste něco přesně netrefili, takže se celý víkend snažíte o perfektní kolo."
Jelikož se Eau Rouge jezdí naplno, problém v ní může podle Kovalainena nastat už jen v případě nehody nebo technické poruchy. Jelikož zatáčka není přehledná, piloti musí dodržovat několik základních pravidel, aby neohrozili své kolegy.
"Ve vozy a své schopnosti máme velkou důvěru, a to je obvykle problém, protože si tolik věříme, že nechceme nikdy zpomalit, což je potíž, pokud měl někdo nehodu, nebo se tam třeba dostal do smyku. Takže si musíme vzájemně důvěřovat, hlavně v dešti, protože nevidíte, co máte před sebou. Musíte věřit ostatním jezdcům, že když mají v té zatáčce problém, nezůstanou v závodní stopě."
"Viděli jsme to před pár lety, Hondě nebo komu se tam porouchal motor a Kimi (Räikkönen) tam projel tím kouřem na plný plyn, musel mít hodně velkou důvěru. Věděl přesně, kudy má jet. Musel prostě věřit, že ten, komu odešel motor, není v závodní stopě, a on také nebyl. Tohle je tedy klíčové, ale doposud to ve formuli 1 fungovalo velmi dobře a jezdci přesně vědí, kam mají jet, když mají problém. V této konkrétní zatáčce je důležité se vždy zachovat správně."
Eau Rouge však není jediné potenciálně nebezpečné místo. Okruh ve Spa má několik velmi rychlých zatáček, které jsou slepé, další jsou Pouhon a Blanchimont. Navíc okolní krajina nenabízí takovou bezpečnost jako obrovské únikové zóny na nových tratích.
"Spa je jeden z okruhů, kde je stále možné, že dojde k velké nehodě," konstatoval Kovalainen. "Pořád je to trochu rizikovější okruh než některé modernější a novější. Oni se snaží pracovat na těch horších místech, aby v případě, že nám ve vysoké rychlosti selžou brzdy, nebo budeme mít třeba defekt pneumatiky, tam bylo více prostoru, nebo abychom nejeli tak rychle. To je myslím cíl a stejně tak zlepšit možnosti předjíždění na tomto okruhu."
"To je také jeden z důvodů, proč tam dali pomalou šikanu (před cílovou rovinku), abyste se mohli za někoho pověsit na úpatí kopce, jet za ním celou dobu a vybrzdit ho. Podle mě to není správné, měli bychom mít plynulejší zatáčky a udržovat rychlost, ale nejsem architekt okruhů, takže tolik nevidím do čísel a bezpečnosti. Je lepší to nechat na profesionálech, já jen jezdím, ať už jsou podmínky jakékoliv."