Kovalainen se zlepšil, ale pořád to nestačí, říká Whitmarsh

Fin musí přidat po zastávkách v boxech.
Heikki Kovalainen měl před evropskou GP rozhovor s šéfem McLarenu Martinem Whitmarshem na téma svých letošních výkonů. Oba se shodli, že se musí Fin na trati zlepšit, což se mu podařilo ve Valencii. Ale podle Whitmarshe musí Kovalainen přidat ještě více.

Do závodu startoval Kovalainen z druhého místa a v cíli byl čtvrtý. Dostali se před něj Rubens Barrichello a Kimi Räikkönen, důvodem byl především nekonzistentní výkon.

"Heikki se opravdu zlepšil a celý víkend odváděl dobrou práci," pochválil svého jezdce Whitmarsh. "Vždy byl skvělým týmovým hráčem a velkým přínosem pro náš tým."

"Ale jeho závodní rychlost nebyla dost dobrá. Když se teď podíváte na data, ve svých kolech po zastávce v boxech se nedostal dostatečně rychle do tempa. Ve formuli 1 čelí jezdec výzvě, když do boxů přijede s vozem v určitém stavu, dostane nové pneumatiky a změní se množství paliva, pak vyjede ven a ´bang´, hned musí být rychlý."

"Rychlost po zastávkách nebyla dobrá. Myslím, že rychlost od prostředku až po konec každého úseku závodu byla velmi konkurenceschopná a myslím, že udělal velký krok vpřed."

Kovalainen se tedy musí soustředit na svůj výkon především po zastávkách v boxech. Příležitost ukázat, že rady týmu bere vážně, bude mít již tento víkend v Belgii. Ve Spa pravděpodobně také dostane novou verzi šasi se zkráceným rozvorem, kterou měl k dispozici Lewis Hamilton již ve Španělsku. Pro Fina ale nemá takový význam.

"Heikki je lehčí, takže dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti s ním bylo snazší než s Lewisem," vysvětloval Whitmarsh. "I když to nebude pro Heikkiho tak velká výhoda, myslím, že je správné, aby ho použil, protože jezdit s dvěma různými specifikacemi vozu není užitečné, co se vývoje týče. Nemyslím, že by to byla pro Heikkiho nevýhoda."

Kratší rozvor by měl celkově pomoci týmu k větší konkurenceschopnosti na rychlých okruzích, jako je Spa. Lewis Hamilton uvedl, že očekává ve Spa větší ztrátu na konkurenci, ale podle Whitmarshe nebude taková, jako se starší verzí šasi.

"Myslím, že jsme pokročili. S upraveným rozvorem si teď můžeme trochu hrát s rozložením hmotnosti, které podle mě nebylo úplně dobré pro rychlé zatáčky. Máme určitý přítlak (navíc), který je užitečný pro rychlé zatáčky. Upřímně nemůžu předpovídat, jak na tom budeme. Myslím, že budeme relativně konkurenceschopnější, než bychom byli (s delším rozvorem)," dodal Whitmarsh.
Diskuze (51) Další článek: Red Bull Racing váhá mezi motory Renault a Mercedes