Kovalainen: McLaren stále neodhalil příčiny svých problémů

Ale kvůli vozu pro příští rok je nutné jim porozumět.
McLaren se po loňské úspěšné sezóně propadl, jeho vůz na souboje na špičce zatím stále nestačí. I když tým neustále zkouší různé úpravy, podle Heikkiho Kovalainena zatím neodhalil příčiny svých problémů.

"S nastavením tohoto vozu jsme vyzkoušeli několik různých cest a dost často jsme se vrátili k tomu, co máme teď," uvedl finský pilot pro Autosport. "Kvůli tomu to vypadá, že je nastavení přibližně správné a problém je jinde. Tým asi úplně přesně neví, kterým směrem se vydat, ale myslím, že problémům začínáme rozumět."

Monopostu MP4-24 se daří spíše na pomalejších tratích, což McLaren nedokázal využít v Monaku, a obávanou záležitostí jsou rychlé zatáčky.

"Zjišťujeme, že nám schází přítlak. Důsledkem je, že to má dopady na aerodynamické vyvážení a takové věci, vše funguje dohromady jako celek. Vyřešit takový problém chce prostě čas a je třeba zvolit odlišný koncept, jinou filozofii. Proto v průběhu roku neděláme tak velké kroky vpřed, není to totiž tak jednoznačné," vysvětlil Kovalainen.

Významnějšího zlepšení dosáhl McLaren hned v úvodu sezóny, kdy se mu podařilo výrazně zrychlit ve srovnání s předsezónními testy v Barceloně, kde se pohyboval na chvostu výsledkových listin. Ale i když tým nasazuje v každém závodě nové díly, takový pokrok už podle Kovalainena není za současného stavu možný.

"Už nezrychlujeme o půl sekundy na kolo, jsou to menší kroky. 30 milisekund už považujete za dobrý krok. Jsou to malé kroky a je velmi těžké si jich všimnout. Když optimalizujete vůz, který nemá dobré základy, tak v určitou chvíli narazíte na jeho limity, že? A to byl myslím náš případ, na začátku jsme od optimalizace vozu byli daleko," řekl.

Jelikož ale budou technická pravidla v příštím roce velmi podobná těm letošním, je podle Kovalainena nutné problémy MP4-24 vyřešit.

"Je důležité se dále snažit a zkoušet různé koncepty a směry, hlavně v oblasti aerodynamiky - s podlahou, křídly - abychom tomu porozuměli a ujistili se, že je přístup k příštímu vozu správný. Od letošního vozu se bude lišit," dodal.

Projekt monopostu pro sezónu 2010 je samozřejmě již v plném proudu, proto měli Kovalainen s Hamiltonem již několik schůzek s inženýry, kteří se novému vozu věnují, aby jim vysvětlili své poznatky o letošním MP4-24.
Další článek: Budoucnost týmu Manor záleží na nové Concordské dohodě

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00