Monako je pro jezdce i vozy vždy těžkou zkouškou. Nové týmy ji nezvládly zrovna nejlépe. Ani jeden z jejich pilotů totiž neviděl cíl.
Karun Čandhok mohl dojet na třináctém místě, což by pro něho i tým
HRT byl skvělý výsledek. Mimo jiné by to také znamenalo, že by se stal
nejlépe klasifikovaným pilotem nových stájí. Vidině tohoto úspěchu
ovšem zamezila kolize Inda s Jarnem Trullim. "Výsledek závodu mě
nesmírně zklamal. Jarno do mě z ničeho nic narazil, později se ale za
incident omluvil. Vypadalo to, že bychom mohli dojet třináctí, přesto
jsme ale dopadli nejlépe z nových týmů. Myslím, že to byl můj
nejpovedenější závod v sezoně," řekl Čandhok.Jeho kolegu, Bruna Sennu, vyřadila dvacet kol před koncem porucha hydrauliky.
Jezdci
Virginu se na televizních obrazovkách předvedli hlavně v okamžicích,
kdy si hlídali svou pozici před Fernandem Alonsem. Jak Timo Glock, tak
i Lucas di Grassi ovšem z monackého knížectví odjedou se špatnou
náladou. Ani jeden se do cíle nedostal, v obou případech za to mohla
zadní část vozu.
U Lotusu mají po závodě smíšené pocity. Podle
Mika Gascoyna si tým vedl doposud nejlépe v porovnání se středem pole.
O to více frustrující prý je, že ani jeden z jezdců nedojel. "Na
začátku to byl fantastický závod. Po restartování závodu jsem měl
trochu problémy se zahříváním pneumatik, ale jakmile bylo vše v
pořádku, dokázal jsem se téměř rychlostně vyrovnat Renaultu (Vitalije
Petrova)," řekl Kovalainen. Toho ze závodu vyřadily potíže s kloubem
hřídele volantu. Přesto je finský závodník dle vlastních slov pozitivně
naladěn. Trulli byl s vozem spokojen méně, měl totiž potíže s
vyvážením. V nájezdu do zatáčky Rascasse měl pocit, že Čandhok nechal
dostatek místa na pokus k předjetí. Ten se ovšem nezdařil a vynutil
čtvrtý výjezd safety caru v závodě.