Korejská premiéra pod rouškou neznáma

Premiérový závod v Jeongamu je velkým krokem do neznáma. Každá nová trať ovšem představuje novou výzvu a pořádnou porci vzrušení.
Korejská premiéra pod rouškou neznáma

Nikdo pořádně neví, co vlastně můžeme od Grand Prix Koreje očekávat. Všichni do jisté míry pouze hádáme. Co jsem viděl v simulacích, ve videích a na fotografiích, vypadá trať hodně "valencioidně". Obsahuje dlouhé rovinky, pár rychlých úseků a bariéry blízko dráze. Valencie byla teritoriem Red Bullu, čas se ovšem zmrazit nedá a od té doby došlo v poli k přeskupení sil. Mezi jezdci před novou výzvou v podobě neznámé trati vždy vládne jistá míra vzrušení. Je to podobné jako v Monaku, kde víte, že vás malá chyba na začátku víkendu může stát hodně draho. Při prvních pátečních jízdách jste nervóznější než třeba v Monze.

Většina jezdců si okruh vyzkoušela v simulacích. Faktem ovšem je, že i kdyby tak neučinili, byli by schopni zajet slušný čas po zhruba deseti odjetých kolech. Když se nemůžete spolehnout na žádná data, mezi týmy vzniknou rozdíly. Pamatuji si, jak jsme ke konci roku 2007 jeli na nové verzi okruhu Fudži. Bylo tam pár lidí, kteří simulaci úplně pokazili. Samozřejmě je tam potřeba vysoká maximální rychlost, jenže je také nutné zajet slušný čas v technické sekci okruhu. Někteří tam ovšem jeli s přítlakem jako na Monze a v zatáčkách ztráceli příliš mnoho času. Pokud se tentokrát někdo splete obdobným způsobem, v bitvě o titul může dojít k zajímavému zvratu.

Bitva v Red Bullu bude intenzivnější

Celou sezonu jsme si říkali, že jde vlastně o závod ve vývoji mezi jednotlivými týmy. Na tomto faktu se nic nemění. Red Bull se ve vývoji dokázal udržet na špici a vybudoval si nejlepší výchozí pozici. Mark Webber ze Suzuky odjel, aniž by jeho vedení v šampionátu přišlo k újmě. Jeho výkon v kvalifikaci byl skvělý. Sebastian Vettel měl navrch, ovšem nakonec oba podali vyrovnaný výkon. Mark si je dobře vědom toho, že stačí být o desetinu vteřiny na kolo rychlejší.

Bude velice zajímavé sledovat, jak se s novou výzvou jezdci a piloti poperou. Tlak, který je na ně vyvíjen, je nesmírný. Mark je ovšem bojovník a ví dobře, co má dělat. Ferrari za Red Bullem není daleko. Stefano Domenicali ovšem řekl, že žádné závratné novinky nebudou nasazeny, takže je možné, že Scuderii došla pára pod kotlem.

McLaren se potřebuje zmátořit

Nemyslím si, že je McLaren ze hry venku, ale nějakou dobu již ztrácí. Vím, že byl Jenson Button v Monze blízko výhře, ovšem McLaren nebyl schopen předvést se v takové formě, jako to na některých okruzích udělal Red Bull a Ferrari. Což je důvod k obavám. McLaren měl v Suzuce připravené novinky, které nakonec nebyly použity. Třeba dojde k jejich nasazení v Koreji a přinese to tolik potřebné výkonnostní zlepšení. Lewis Hamilton a Jenson Button jsou teď outsidery, avšak vzpomeňme si na Kimiho Räikkönena v sezoně 2007.

Nemůžeme je tedy odepisovat. Ještě jedna záležitost ohledně McLarenu, pro BBC budu tento víkend uvádět přenosy z Wokingu, sídla týmu. Mnoho lidí si ani neuvědomuje, co všechno se v továrně během závodního víkendu děje. Budu se pohybovat v operační místnosti, takže nebojte, budu vstávat stejně brzy jako vy!

Diskuze (6) Další článek: V druhém korejském tréninku byl nejrychlejší Mark Webber
16. srpna | Alonso by se měl podle spekulací v následujících týdnech zúčastnit testu vozu IndyCar.
15. srpna | Podle některých spekulací oznámí McLaren v nejbližších dnech příchod Carlose Sainze.
14. srpna | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.

GP Belgie 2018

Pátek 24. srpna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 25. srpna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. srpna 2018
Závod 15.10