Korejci chtějí od Ecclestona slevu, závod je příliš drahý

Okruh Jeongam není ani dostavěný podle původních plánů, ale Korejci už vědí, že je projekt formule 1 v jejich zemi nastaven špatně, stojí moc peněz.
Korejci chtějí od Ecclestona slevu, závod je příliš drahý

Korejci mají smlouvu na formuli 1 až do roku 2016, ale zjišťují, že jim dohodnuté podmínky nevyhovují. Závod je ztrátový a situaci nepomáhá ani skutečnost, že se ztratilo mnoho peněz při budování okruhu.

Aby mohla formule 1 v Koreji pokračovat, dostal promotér Won-Hwa Park za úkol co nejvíce snížit ztráty, které závod generuje. Stejně jako na mnoha ostatních místech na světě totiž nejsou Korejci nadšení z toho, že je Grand Prix financována z jejich daní.

"Jsem zaměřen hlavně na co největší snížení nákladů," potvrdil Park pro Autosport. "To je hlavní problém. Někteří místní lidé v tomto regionu jsou proti závodu kvůli velkým ztrátám, které vznikají jeho pořádáním. Tito občané, kteří jsou farmáři a obvykle chudí, chtějí, aby byly tyto prostředky využívány pro jiné účely, než je tento doposud nepopulární závod."

Motorsport není v Koreji populární a i v této oblasti vidí Park jeden ze svých úkolů. Potřebuje dostat veřejnost na svoji stranu. Bez nižších nákladů to ale nepůjde a velkou položku v rozpočtu představuje poplatek, který Korejci každoročně za závod platí Berniemu Ecclestonovi. Chtěli by ho proto snížit.

Park přiznal, že poplatek byl jeho předchůdci dohodnut příliš vysoký. Klíčové pro budoucnost závodu je ho snížit. "Je to tak. Proto chceme jednat s panem Ecclestonem, potřebujeme, aby spolupracoval," uvedl Park. Promotér korejského závodu dokonce přiznal, že budoucnost formule 1 na Jeongamu závisí právě na výši tohoto poplatku. "Ano, je to pravda. Ale my si přejeme pokračovat."

Korejský okruh byl mezi Grand Prix formule 1 využíván pro jiné závody a testování asi 80 dní a pro zlepšení bilance je třeba toto číslo zvýšit. Dokud se nevyřeší finance, okruh se nebude rozšiřovat, plány na výstavbu města kolem trati jsou pozastaveny.

Další článek: Ferrari bude ve zbývajících závodech hlavně testovat pro rok 2012

11:46 | Grosjean: Pokud bych sledoval tento závod doma a jeden z mých přátel měl takovou nehodu, byl bych přesvědčen, že je mrtvý.
22:21 | Reakce jezdců na nehodu Grosjeana v týmových rádií bezprostředně po nehodě... odkaz
21:17 | Proč sledovat GP Sachíru: Russell jede v Mercedesu Aitken debutuje ve Williamsu Fittipaldi debutuje v Haasu Netradiční layout okruhu, kola výrazně pod 1 minutu, očekáváme malé rozdíly v časech. Pojede se později, bude chladněji, podmínky tedy jiné. + finále šampionátu F2!
20:00 | Testů mladých jezdců po GP Abú Dhabí by se mohl zúčastnit také Carlos Sainz s Ferrari.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10