Možná je to tím, že se s Davidem Coulthardem vždy vzájemně nakazíme svým nadšením, ale vypadá to, že jsme si Koreu užili než někteří v paddocku a možná i víc než někteří diváci.
Velice oceňuji souboje kolo na kolo, které jsme viděli zejména v prvním kole a pak při tuhém boji mezi Markem Webberem a Lewisem Hamiltonem. Co se mě týče, závod mi utekl jako splašený. Piloti předvedli svou rychlost, preciznost a v rychlostech přes 300 kilometrů v hodině i velký kus odvahy. I přes všelijaké spekulace a události poslední doby také projevili vzájemnou sportovní důvěru.
Přestože mezi sebou první šestice neměla velké rozestupy, je fér říci, že Alonso, jenž musel soupeře dohánět a velkou část závodu strávil za Massou, nemohl svůj útok na stupně vítězů uskutečnit. Ze strany Alonsa jsme dokonce slyšeli nemyslitelné - Krátce po těsném vyhnutí se nárazu do zdi se rozhodl svůj hon vzdát. Bitva, do které se Alonso v pozdějších fázích závodu zapojil, patřila ke světlým bodům závodu. Hamilton se bránil Webberovi, Button byl v těsném závěsu a velkou rychlostí se k této trojici řítil Alonso.
Hamiltonovi závod znepříjemnily zbytky pneumatik ucpávající části předního přítlačného křídla. To způsobovalo úbytek přítlaku a nedotáčivost, obzvlášť pak v superrychlé zatáčce číslo 17. Jeho defenzíva před Webberem bylo ryzí závodní řemeslo. Jeho psychické rozpoložení si o víkendu vysloužilo mnoho pozornosti. Je jen o pár let starší než můj syn, který také závodí, a z lidského hlediska mě mrzí, když ho vidím nešťastného.
Neznám Hamiltona dostatečně dobře na to, abych pochopil, co se s ním děje. Pozoruji ho ale už několik let a je jasné, že není v dobrém psychickém stavu. Slyšel jsem drby o tom, že se rozešel se svou přítelkyní, popovou zpěvačkou Nicole Scherzinger. Při závodech ho nevidíme obklopeného rodinou, jako tomu bylo v prvních letech působení ve formuli 1. Řekl bych, že Hamilton chtěl vyslat signál, že teď není v pohodě, a tak se rozhodl svou pole position neoslavovat normálním způsobem.
Korea byla koncem šňůry pěti závodů, ve kterých Button stanul na stupních vítězů. Zajímavé je, že McLaren byl k pneumatikám agresivnější než Red Bull, kdežto o týden dříve v Japonsku tomu bylo naopak. Buttonova ztráta nakonec nebyla velká, ačkoliv měl tragické první kolo, ve kterém se ocitl za oběma vozy Ferrari. Alonso ukončí svůj druhý rok u Ferrari bez titulu. Tlak na úspěch v roce 2012 proto bude přes zimu o to větší. Tým se také bude muset vypořádat s kritikou ze strany Alonsa, jelikož neodstranil Massu z cesty mnohem dříve. Alonso ovšem musí přestat být porážen Massou v kvalifikacích, toto byla už čtvrtá porážka z posledních šesti kvalifikací.
Vettel byl vůči všemu chaosu imunní a vé desáté vítězství v sezoně bylo zároveň jedno z nejdominantnějších. Klíčové bylo posunutí se na první místo ve čtvrté zatáčce prvního kola. Zajistilo se tak také to, že gumu v předním křídle bude mít Hamilton a nikoliv on. Vettel dokázal udávat tempo, ačkoliv bylo pole v jednu chvíli semknuté kvůli výjezdu safety caru. Kdo sledoval Vettelovo úvodní kolo z onboard kamery jeho vozu, musí uznat, že ti, kteří mluví o tom, že neumí závodit, zkrátka neví o čem mluví.
Webber vypadal, že je se svým zaslouženým třetím místem spokojený. Napomohl tím také tomu, že Red Bull získal druhý Pohár konstruktérů za sebou. Závod se vyvíjel jinak, než mnoho lidí očekávalo. Páteční tréninky byly mokré a v sobotu ráno se předpokládalo, že do boxů bude v závodě nutné zajet čtyřikrát, u některých dokonce i pětkrát. Red Bull dokonce ke kvalifikaci přikročil kompromisně, aby si ušetřil odolnější tvrdší směs pro závod.
Ráno před závodem se předpovědi ustálily na čtyřech zastávkách, přičemž někteří doufali ve tři. Nakonec byly potřeba jen dva pitstopy, čemuž trochu napomohl také výjezd safety caru. Vettelovy pneumatiky byly v tak dobrém stavu, že v posledním kole pohodlně zajel nejrychlejší kolo závodu. Jsem v mnoha ohledech potěšen tím, že přestože mají týmy spoustu simulací a armádu stratégů a techniků, nikdo nemůže přesně předpovědět, co se bude dít.
Okruh v Koreji je v tomto ohledu zvláště náročný, jelikož se zde jelo teprve podruhé. Loni zde pršelo a přes rok byla trať prakticky nevyužívaná. Výsledkem je, že se povrch trati v průběhu závodního víkendu hodně mění, nečistoty se odstraňují a asfalt se pogumovává. Toro Rosso odvedlo dobrou práci, hlavně v případě Jaimeho Alguersuariho, který dojel sedmý. Současná rychlost Toro Rosso mi vnuklo otázku, zda mu teď, když už jsou tituly rozhodnuty, nepomáhají lidé z Red Bullu. Paul di Resta letos pošesté dojel na bodech. Mladý Skot má budoucnost ve formuli 1 jistou.
Jsem velmi otřesen tragickou smrtí Dana Wheldona, britského pilota IndyCar. O této smutné události jsme se dozvěděli v Koreji v pondělí ráno. Náš sport už někdy takový bývá, přesto je to ale zdrcující zpráva a manželce, dvěma Danovým malým dětem, rodině a přátelům vyjadřuji svou nejhlubší soustrast. Někdy si říkám, jestli to všechno za takovou cenu stojí...