Kontrola trakce v našem voze? Nesmysl, brání se Red Bull

Red Bull Racing kategoricky odmítl, že by mohl ve svém voze používat nelegální kontrolu trakce, která by mu pomáhala k dominantním výkonům.
Kontrola trakce v našem voze? Nesmysl, brání se Red Bull

Rychlost Sebastiana Vettela v Singapuru, která byla chvílemi o více než dvě sekundy na kolo lepší než u soupeřů, vzbudila pozornost nejen u ostatních týmů.

V přestávce mezi závody začaly kolovat různé spekulace, které přiživil Minardi, když řekl, že podle zvuku Vettelova motoru usuzuje, že Red Bull používá kontrolu trakce, která je zakázaná.

Spekulacím nahrál i Lewis Hamilton, když v Koreji komentoval výkon úřadujících mistrů. "To je jejich skutečná rychlost. Možná mají v rukávu mnohem víc, než můžeme vidět. Když se podíváte na záběry z jejich palubní kamery, dává (Vettel) plný plyn nejméně o 20 metrů dřív než všichni ostatní, což je obrovská výhoda."

"My nemůžeme nic moc dělat, pořád chceme víc přítlaku vzadu. Naposledy jsem mohl dát plný plyn takhle rychle v roce 2007, když jsme měli kontrolu trakce."

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner ale jakékoliv pochybnosti odmítl. "Je to naprostý nesmysl. Máme kontrolu trakce v elektronické řídící jednotce, kterou dodává McLaren a schvaluje FIA? Jsou naprosto v souladu s pravidly, je to standardizovaná jednotka, kterou používají všechny týmy, a jakékoliv řeči o kontrole trakce jsou zlomyslné ze strany ostatních nebo zbožným přáním."

"Tyto věci jsou tak důkladně kontrolované, že je to nemožné. Byli byste hodně hloupí, kdybyste jezdili s kontrolou trakce. Nedokážu si představit jediný tým v pit lane, který by se o to vůbec pokusil."

Je ale zřejmé, že Red Bull dělá něco jinak než soupeři, a Sebastian Vettel to potvrdil. "Jsme hrdí na systém, který máme, protože ostatní nikdy nepřijdou na to, jak to děláme. Neustále se snažíme vylepšovat auto. Patří to k naší práci," řekl.

Nejpravděpodobnějším vysvětlením je, že Red Bull dál rozvinul koncept využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely, přičemž si stejně jako v minulosti pomáhá zvláštním mapováním motoru. Zřejmě našel cestu i v rámci současných pravidel, kterou ostatní týmy zatím neobjevily.

O tom, že si Red Bull poradil v rámci pravidel, nepochybuje Fernando Alonso. "Ve srovnání s ostatními týmy používají něco jiného, ale to je zcela OK. Na všech závodech prochází všemi kontrolami, takže je na nás, abychom odváděli lepší práci."

Další článek: Poslední předsezónní testy se příští rok uskuteční v Bahrajnu

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10