Pirelli používá pro vývoj pneumatik monopost Renault R30 z roku 2010, který pochází z továrny současného týmu Lotus. To by mohlo částečně vysvětlovat rozdíly v problémech s pneumatikami.
Po pátečních jízdách v Sepangu se zdá, že Lotus bude stejně jako v Austrálii těžit z šetrného zacházení s obutím. E21 se dokáže rychlostně vyrovnat konkurenci, ale na závodní vzdálenost spotřebuje méně pneumatik.
Některým rivalům se to zdá až podezřelé a vzpomněli si, že letošní pneumatiky vyvíjelo Pirelli na voze Renault R30, což je vzdálený předchůdce současného Lotusu E21. I když jde vývoj ve formuli 1 rychle dopředu, jisté přístupy a koncepce zůstávají léta. Pirelli tak možná nevědomky do jisté míry přizpůsobuje pneumatiky základním vlastnostem enstonských vozů, včetně současných lotusů.
"Zaspali jsme a podcenili to. Možná bychom se měli zamyslet nad tím, jak to lépe ošetříme v budoucnu," uvedl nejmenovaný člen jednoho z konkurenčních týmů pro Auto Motor und Sport.
Je ale třeba připomenout, že při svém návratu do formule 1 Pirelli používalo Toyotu TF109 a brzy začalo jednat s týmy o poskytnutí novějšího vozu. Navrhovalo různá řešení, od odkoupení jednoho z monopostů až po testování s různými aktuálními vozy ve spolupráci s jednotlivými stájemi. Týmy se ale k Pirelli obracely zády a všechny návrhy odmítaly bez nabídnutí alternativ. Italům se až po dlouhodobém úsilí podařilo koupit zmíněný Renault R30.
Faktem také zůstává, že Lotus byl šetrný k pneumatikám už loni a Pirelli získalo R30 až těsně před začátkem loňské sezóny, takže jeho vliv na loňské pneumatiky byl minimální.