Konkurence Mercedesu s palivovým limitem podvedla FIA a Liberty, říká Szafnauer

Otmar Szafnauer z Force Indie přišel se zajímavým obviněním. Podle něj konkurence Mercedesu podvedla FIA a Liberty, aby snížila konkurenční výhodu Mercedesu.
Konkurence Mercedesu s palivovým limitem podvedla FIA a Liberty, říká Szafnauer

Palivový limit byl zaveden s příchodem hybridní éry v roce 2014 a vloni byl navýšen ze 100 na 105 kg.

Před pár dny bylo schváleno navýšení palivového limitu od sezóny 2019 ze 105 na 110 kg na závod.

„Dokážu částečně pochopit zvýšení ze 100 na 105 kg, protože auto se výrazně změnilo,“ řekl Szafnauer pro RaceFans.

„Změnily se rozměry, úroveň přítlaku, odporu, zvětšila se křídla... tohle všechno jsme nepředpokládali, když jsme nastavili úroveň na 100, a tak jsme šli na 105. Chápu, že to má logiku. Ale jít ze 105 na 110... to je nelogické.“

Podle Szafnauera je potřeba si uvědomit, proč byly limity zavedeny – hlavní důvod byla efektivnější auta.

„Změnili jsme to jen proto, že někteří výrobci motorů a týmy, kteří neodvedli příliš dobrou práci v oblasti účinnosti, lobovali u FIA a povedlo se jim to. Myslím, že je to špatně.“

„Pokud neděláte dobrou práci, měli byste pracovat lépe v rámci pravidel, na kterých se všichni shodli, nebo se mají změnit pravidla?“

„To je to, co se mi nelíbí: Neudělal jsem dobrou práci, změním pravidla.“

Szafnauer si velmi dobře uvědomuje, že někteří budou argumentovat tím, že formule 1 je o závodění a ne o tom, aby museli jezdci šetřit palivo. Podle něj je ale tato argumentace nesmyslná, protože šetřit palivo se bude i nadále.

„Je to problém jen v několika závodech. Vždy budeme používat lift and coast, vždy budeme šetřit palivo. Dokonce i v závodech, kde množství paliva není omezujícím faktorem.“

Co znamená, když jezdci šetří palivo?

Co znamená, když jezdci šetří palivo?

„Myslím, že je to prostě špatné. Oklamali FIA a Liberty a to, o co se opravdu snaží, je zrušit konkurenční výhodu, kterou má Mercedes.“

Szafnauer také navrhl, že dalším důvodem může být foukání plynů na zadní křídlo, k čemuž potřebujete více paliva. FIA chce ale tyto postupy od příštího roku eliminovat prostřednictvím úpravy sklonu výfuku.

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Diskuze (22) Další článek: Horner: Ricciarda preferujeme, existují ale i jiné možnosti
14:15 | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
8:17 | odkaz
8:14 | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10