Konečné podobě se blíží také pravidla určující aerodynamiku pro rok 2013

Zatímco nové motory pro rok 2013 schválila FIA už loni, pravidla o šasi jsou stále předmětem jednání. Týmy dostanou k posouzení návrh v pokročilé fázi.
Konečné podobě se blíží také pravidla určující aerodynamiku pro rok 2013

Experti FIA, mezi něž patří Patrick Head a Rory Byrne, chtějí radikálně změnit také aerodynamiku nových vozů, které vyjedou na závodní tratě za dva roky. Velké změny se podle nich měly dočkat podlahy, které by svým tvarováním akcentovaly přísavný efekt podobně jako v 80. letech.

Týmy jsou ale proti a prosazují spíše evoluci současných pravidel. Podle Auto Motor und Sport navrhují úpravy současných parametrů. Přední křídla by se měla zúžit z 1,8 na 1,5 metru, zatímco ta zadní by si současné rozměry ponechala, ale zmenšila by se jejich plocha (pláty), která generuje přítlak. Dalšího omezení by se pak měly dočkat všechny přídavné aerodynamické prvky, jako jsou různá křidélka a deflektory.

Velký vliv na aerodynamiku bude mít také plánované omezení spotřeby paliva na 100 kilogramů za hodinu. Aby si totiž vozy s takovým množstvím pohonných hmot vystačily, budou muset mít dramaticky nižší odpor vzduchu. Současný koeficient odporu vzduchu je u monopostů F1 asi 0,95. Pokud by FIA prosadila své návrhy, musel by klesnout na 0,5, v případě návrhů týmů na 0,7. To bude nevyhnutelně znamenat menší aerodynamický přítlak.

O těchto návrzích mají týmy jednat s FIA ve středu v Londýně.

Další článek: Zadní pohyblivé křídlo použijí jezdci i v Monaku

10:49 | Před 50 lety zemřel Bruce McLaren.
1. června | Indy Lights, což je taková F2 IndyCar (nadsázka) se pro letošní rok kvůli koronaviru zcela ruší.
1. června | Podle Monzy se pojede GP Itálie 6. září bez diváků.
29. května | Virtuální Le Mans se zúčastní i Giovinazzi a Leclerc. Kompletní aktuální seznam zítra na webu.