Plány byly velkolepé. Mluvilo se o tom několik let. Nyní se ale zdá, že Vietnam se velké ceny formule 1 minimálně v následujících několika letech nedočká.
Formule 1 v posledních letech přidává do svého kalendáře nové destinace. Vloni se do kalendáře vrátil nizozemský Zandvoort, poprvé se jelo v Saúdské Arábii. Letos se jela premiérová Velká cena Miami a třetí závod na území USA bude od příštího roku hostit Las Vegas.
Vloni se poprvé jelo také v Kataru a od příštího roku má tento stát na Arabském poloostrově smlouvu na dalších 10 let.
Desetiletou smlouvu měl také Vietnam. O plánech pořádat závod v této 97 milionové zemi se mluvilo už za dob Bernieho Ecclestona. Nový vlastník F1, společnost Liberty Media, tyto plány oživil.
V roce 2018 byla podepsána smlouva s největším soukromým vietnamským konglomerátem, firmou Vingroup. Podle informací AFP by byl roční účet za pořádání závodu 60 milionů dolarů.
První ránu podniku na městské trati v Hanoji ale zasadila pandemie koronaviru, která zrušila plánovaný premiérový ročník v roce 2020. O rok později Vietnam z kalendáře F1 vypadl poté, co byl starosta Hanoje Nguyễn Đức Chung zatčen a později uvězněn pro obvinění z korupce, která však nesouvisela s GP Vietnamu.
Právě Chung přitom byl hlavním podporovatelem celého podniku.
„Bez Chunga je budoucnost závodu v Hanoji velmi temná,“ řekl pro AFP nejmenovaný zdroj blízký závodu.
AFP také uvádí, že městské úřady informovaly státní média, že mezi lety 2022 až 2029 se nebude konat žádná Velká cena Vietnamu, ačkoliv přímo AFP tuto informaci úřady odmítly potvrdit.
Městský okruh v Hanoji, který měl částečně vést po běžných městských ulicích a sekce kolem boxů byla nově postavena, nyní zeje prázdnotou. Kolem okruhu byly také odstraněny tribuny a ulice, kde se měly prohánět monoposty F1, jsou nyní zaplněny klasickým provozem.
Zdá se tak, že Velká cena Vietnamu zůstane navždy podnikem, jehož plány zkrachovaly ještě před prvním závodem.