Letošní pravidla přinesla nová přední a zadní křídla. Při vývoji těch předních šly týmy různými cestami. Podle Binotta ale v tomto problém Ferrari není.
Ferrari šlo při vývoji předního křídla odlišnou cestou než Mercedes. Pravděpodobně se však nejedná o příčinu problémů, které rudé vozy mají a důvod ztráty na stříbrné šípy.
Podrobnosti o rozdílech obou křídel a vývoji Mercedesu a Ferrari v prvních závodech najdete v nedávném článku.
„Myslím, že nemusíme měnit naše přední křídlo,“ řekl Binotto pro Motorsport.com.
„Jedná se o odlišný koncept, než má Mercedes, ale to neznamená, že jsme z něj získali maximum. Na začátku našeho projektu jsme hodnotili také styl Mercedesu. Měli jsme srovnání, ale vydali jsme se jinou cestou vývoje.“
„V průběhu sezóny se samozřejmě vždy snažíte zkontrolovat, co jste udělali, abyste zjistili, zda jste udělali správnou volbu, ale nyní neočekáváme změnu.“
Jde o pneumatiky
Binotto asi nepřekvapil, když řekl, že alfou a omegou jsou letošní pneumatiky. „Jsou zcela odlišné od těch loňských,“ pokračuje Binotto. „Hlavní rozdíl je v tom, že vloni jsme dokázali velmi dobře zahřát pneumatiky a všichni jsme se soustředili a koncentrovali na jejich chlazení, jak to jen šlo, abychom je udrželi v pracovním okně, protože čím nižší byla teplota, tím lepší byla přilnavost.“
Pneumatiky v této sezóně jsou podle šéfa Scuderie v tomto ohledu zcela jiné. Jejich zahřátí je mnohem obtížnější a mnohem hůře se dostávají do onoho magického pracovního okna, ve kterém fungují.
„Jak toho dosáhnout? Můžete toho dosáhnout teplotami brzd, chlazením ráfků, ale není pochyb, že také přítlakem. V případě přítlaku to není jen jeho hodnota jako taková, ale jeto o dosažení rovnováhy ve vysokých a nízkých rychlostech.“
Podle Binotta je to také o aerodynamické efektivitě versus přítlaku. „Myslím, že máme auto, které je efektivní, jak můžete vidět na rovinkách, ale neznamená to, že máme auto, které má nejvyšší přítlak v celé pit lane.“
„To, co nám chybí, je grip od pneumatik, protože nejsme schopni je přinutit pracovat. Jde o interakci mezi aerodynamikou, mechanikou a celkovém vyvážení. Můžete nastavit své auto tak, aby bylo silné ve vysoké rychlosti, a pak vám budou chybět vyvážení a výkon při nízké rychlosti.“
„Pokud je vůz dobře vyvážený, pak máte výkon ve středních, vysokých a nízkých rychlostech – a to je to, co nám chybí.“ Podle šéfa Ferrari je potřeba auto dál vyvíjet.
Foto: Getty Images / Michael Regan