Koncept ochrany hlavy jezdce se může rozšířit na ochranné „sklo“

Od příštího roku by měly být monoposty formule 1 doplněné o určitou formu zvýšené ochrany hlavy jezdce. Nepůjde ale o uzavřené kokpity.
Koncept ochrany hlavy jezdce se může rozšířit na ochranné „sklo“

Jako nejpravděpodobnější se jeví varianta tzv. svatozáře, tedy jakéhosi oblouku okolo hlavy jezdce. FIA a týmy tak reagují na nehody z posledních let. Vážná i smrtelná zranění se vždy týkaly oblasti hlavy.

Přesná podoba nového ochranného prvku bude řešena v průběhu února. Podle Motorsport.com by měla zvýšit hmotnost vozu o 10 až 15 kg, takže se nyní řeší také kompenzace tohoto navýšení. 

Kromě toho existuje možnost, že by se ochranný oblouk mohl osadit průhledným prvkem. Zatím se ovšem nepodařilo najít vhodný materiál, takže v příštím roce se s touto variantou nepočítá. Ochranné „sklo“ by mohlo být okolo celé hlavy jezdce nebo pouze na bocích.

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Stroll: Williams je pro mě lepší než Ferrari

4. srpna | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.