Koncept ochrany hlavy jezdce se může rozšířit na ochranné „sklo“

Od příštího roku by měly být monoposty formule 1 doplněné o určitou formu zvýšené ochrany hlavy jezdce. Nepůjde ale o uzavřené kokpity.
Koncept ochrany hlavy jezdce se může rozšířit na ochranné „sklo“

Jako nejpravděpodobnější se jeví varianta tzv. svatozáře, tedy jakéhosi oblouku okolo hlavy jezdce. FIA a týmy tak reagují na nehody z posledních let. Vážná i smrtelná zranění se vždy týkaly oblasti hlavy.

Přesná podoba nového ochranného prvku bude řešena v průběhu února. Podle Motorsport.com by měla zvýšit hmotnost vozu o 10 až 15 kg, takže se nyní řeší také kompenzace tohoto navýšení. 

Kromě toho existuje možnost, že by se ochranný oblouk mohl osadit průhledným prvkem. Zatím se ovšem nepodařilo najít vhodný materiál, takže v příštím roce se s touto variantou nepočítá. Ochranné „sklo“ by mohlo být okolo celé hlavy jezdce nebo pouze na bocích.

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Stroll: Williams je pro mě lepší než Ferrari

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen