Komunikace v týmu nikdy nebyla lepší, pochvaluje si Hamilton

Lewis Hamilton si pochvaluje spolupráci se svým týmem v této sezóně. Podle britského pilota nebyla komunikace a interakce mezi ním a inženýry Mercedesu nikdy lepší.
Komunikace v týmu nikdy nebyla lepší, pochvaluje si Hamilton

Pořadí v šampionátu se nezakládá pouze na práci pilota za volantem. Pro nejlepší možný výsledek v cíli je důležitá spolupráce celého týmu s jezdcem v kokpitu monopostu.

To si dobře uvědomuje i Lewis Hamilton, který v této sezóně několikrát pochválil inženýrské zázemí Ferrari. Spolupráce mezi ním a inženýry Mercedesu však v roce 2018 funguje zřejmě ještě lépe než u italské konkurence, díky čemuž se Brit těší náskoku v čele pořadí mistrovství světa.

Klíčovou roli ve vztahu mezi Hamiltonem a boxovou zídkou hraje inženýr Pete Bonnington, jehož hlas máme možnost slyšet během přímých přenosů ve vysílačce britského pilota Mercedesu. Bonnington je u Mercedesu znám pod přezdívkou „Bono“.

„Bona mám v Mercedesu po svém boku po celou dobu mého působení u týmu a jeho pokyny můžete slyšet v mojí vysílačce,“ prozradil Hamilton pro f1i.com.

„Všichni kluci v týmu pracují neúnavně na tom, abych bylo auto takové, jaké ho chci mít. Mají ve mě plnou důvěru a pokud jim řeknu, aby to udělali na autě takhle, tak to tak udělají.“

„Nastavení v Singapuru bylo famózní, díky tomu se mi také podařilo zajet moje kvalifikační kolo. V závodě to poté bylo to samé. Držíme se stejné mentality a stále tvrdě pracujeme.“

Podle Hamiltona byl Mercedes v roce 2018 konkurencí v podobě Ferrari donucen vyždímat z monopostu W09 každé možné procento výkonu. I proto jsou pro inženýry velmi důležitá Hamiltonova hlášení z vozu.

„Zeptáte-li se kluků z týmu, jsem si jistý, že vám odpoví, jak důležitá jsou pro ně moje hlášení.“

„Komunikace mezi mnou a týmem je nyní lepší než kdykoliv před tím. Mám v tento tým obrovskou víru. Myslím, že máme tu nejlepší pracovní skupinu ve formuli 1.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Schumacherova vítězná série skončila. K titulu ve F3 má ale velmi blízko

21:05 | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
18:20 | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.
8. května | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace Hamilton (1:16.741)
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00