Komunikace v týmu nikdy nebyla lepší, pochvaluje si Hamilton

Lewis Hamilton si pochvaluje spolupráci se svým týmem v této sezóně. Podle britského pilota nebyla komunikace a interakce mezi ním a inženýry Mercedesu nikdy lepší.
Komunikace v týmu nikdy nebyla lepší, pochvaluje si Hamilton

Pořadí v šampionátu se nezakládá pouze na práci pilota za volantem. Pro nejlepší možný výsledek v cíli je důležitá spolupráce celého týmu s jezdcem v kokpitu monopostu.

To si dobře uvědomuje i Lewis Hamilton, který v této sezóně několikrát pochválil inženýrské zázemí Ferrari. Spolupráce mezi ním a inženýry Mercedesu však v roce 2018 funguje zřejmě ještě lépe než u italské konkurence, díky čemuž se Brit těší náskoku v čele pořadí mistrovství světa.

Klíčovou roli ve vztahu mezi Hamiltonem a boxovou zídkou hraje inženýr Pete Bonnington, jehož hlas máme možnost slyšet během přímých přenosů ve vysílačce britského pilota Mercedesu. Bonnington je u Mercedesu znám pod přezdívkou „Bono“.

„Bona mám v Mercedesu po svém boku po celou dobu mého působení u týmu a jeho pokyny můžete slyšet v mojí vysílačce,“ prozradil Hamilton pro f1i.com.

„Všichni kluci v týmu pracují neúnavně na tom, abych bylo auto takové, jaké ho chci mít. Mají ve mě plnou důvěru a pokud jim řeknu, aby to udělali na autě takhle, tak to tak udělají.“

„Nastavení v Singapuru bylo famózní, díky tomu se mi také podařilo zajet moje kvalifikační kolo. V závodě to poté bylo to samé. Držíme se stejné mentality a stále tvrdě pracujeme.“

Podle Hamiltona byl Mercedes v roce 2018 konkurencí v podobě Ferrari donucen vyždímat z monopostu W09 každé možné procento výkonu. I proto jsou pro inženýry velmi důležitá Hamiltonova hlášení z vozu.

„Zeptáte-li se kluků z týmu, jsem si jistý, že vám odpoví, jak důležitá jsou pro ně moje hlášení.“

„Komunikace mezi mnou a týmem je nyní lepší než kdykoliv před tím. Mám v tento tým obrovskou víru. Myslím, že máme tu nejlepší pracovní skupinu ve formuli 1.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Schumacherova vítězná série skončila. K titulu ve F3 má ale velmi blízko

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00