Komise F1 schválila nový bodovací systém a nové pravidlo o pneumatikách

Komise formule 1 schválila bodovací systém, jenž zvýhodňuje vítěze závodu. Odhlasovala také nové pravidlo o pneumatikách a zákaz dvojitých difuzorů od příští sezóny.

Všechny změny musí ještě schválit Světová rada FIA, měla by tak učinit během následujících dvou dní.

Bodovací systém
Na novém bodovacím systému se dohodly týmy na konci ledna, přičemž vyslyšely přání fanoušků, aby byl rozdíl mezi prvním a druhým místem větší než mezi druhým a třetím, více zde. Jezdci budou v letošní sezóně odměňováni v cíli takto:

1. 25 bodů
2. 18 bodů
3. 15 bodů
4. 12 bodů
5. 10 bodů
6. 8 bodů
7. 6 bodů
8. 4 body
9. 2 body
10. 1 bod

Pneumatiky
Komise F1 schválila návrh týmů, podle něhož bude muset prvních 10 jezdců na startovním roštu použít stejné pneumatiky jako ve svém nejrychlejším kole v třetí části kvalifikace. Místo paliva tak budou týmy taktizovat s pneumatikami, psali jsme zde a zde.

Kromě toho snížila FIA alokaci suchých pneumatik ze 14 na 11 sad za závodní víkend pro jednoho jezdce. Navíc musí každý jezdec vrátit po prvním tréninku jednu sadu a po druhém dvě sady. Federace se tak snaží stáje povzbudit k pátečnímu jezdění.

Sezóna 2011

Komise schválila zákaz dvojitých difuzorů od příští sezóny a snížení výšky difuzoru z letošních 175 na 125 mm.

Další článek: Kubica: Časy z testů mají ještě menší vypovídací hodnotu než dříve

14:49 | Za tým Charouz ve F3 bude letos jezdit sedmnáctiletý francouzský jezdec Reshad de Gerus.
14:35 | FIA potvrdila odklad závodu 24 hodin Le Mans z poloviny června na 21. a 22. srpna. Pořadatelé věří, že v té době budou moci přivítat větší počet fanoušků.
14:10 | Pietro Fittipaldi bude opět zastupovat Romaina Grosjeana. Tentokrát v IndyCar v závodech (ovály), kterých se Grosjean nezúčastní.
11:19 | Jack Aitken zůstává rezervním jezdcem Williamsu.