Komise formule 1 schválila několik novinek. Některé se týkají závodění v dešti.
Podle tiskové zprávy FIA přišlo Pirelli s novou pneumatikou do mokra, která je „mnohem výkonnější než předchozí specifikace“. Pneumatika navíc nevyžaduje použití zahřívací deky. Připomeňme, že zahřívací deky by měly být od příštího roku zakázány. F1 ale v minulosti několikrát plánovaný zákaz nakonec zrušila.
Konstrukce pneumatiky bude k dispozici od Velké ceny Emilia Romagna. Komise F1 tuto změnu specifikace pneumatiky schválila.
Závodění za deště nebo obecně za mokra ale není jen o pneumatikách. Ještě větším problémem je vodní tříšť, kterou vozy generují. F1, FIA a týmy pracují na balíčku do deště. FIA jim za to poděkovala a chystá směrnici, která týmům umožní provádět práce na tomto balíčku mimo limity omezení aerodynamických testů (ATR) a nad rámec rozpočtového stropu. Testování balíčku na trati je naplánováno na druhé nebo třetí čtvrtletí roku 2023. Podrobněji jsme o tomto tématu psali po zasedání Komise v listopadu.
Komise schválila návrh na zmírnění regulace rádiových zpráv pro jezdce a od jezdců po celou dobu soutěže.
Komise F1 také potvrdila změny na okruzích:
- Saúdská Arábie: změny se týkají zlepšení viditelnosti
- Ázerbájdžán: nový povrch
- Miami: nový povrch
- Zandvoort: prostor mezi místy pro zastávky v boxech se zvětšil o 1,5 m
- Katar: bude vybudována nová budova boxů a infrastruktura paddocku
Dojde také ke změnám DRS zón a to v Bahrajnu, Džiddě, Melbourne, Baku a Miami. Většinou jde o posun aktivačního a detekčního bodu. V Melbourne se ale také vrátí čtvrtá aktivační zóna.
Došlo také ke schválení drobných úprav sportovních, technických a finančních pravidel pro letošní rok. Jde například o zavedení období zimní odstávky (zřejmě dříve diskutovaná analogie letní povinné odstávky) pro soutěžící i výrobce PJ.
Dále k úpravě, která má umožnit snazší přístup do továren pro auditorský tým FIA, aby bylo možné dohlížet na dodržování finančních předpisů ze strany týmů a výrobců PJ a na dodržování provozních omezení technických a sportovních předpisů.
Došlo také k úpravě rozpočtového stropu. Ten je vypočítán pro 21 závodů. Pokud jich je více (letos 23), tak se navyšuje. Původně se navyšoval o 1,2 milionu dolarů na závod, nově to bude o 1,8 milionu.
Všechny změny musí schválit Světová rada motorsportu. Následně se v aktualizované verzi pravidel dozvíme podrobnosti.