Komise F1 protlačila změny pravidel k usnadnění předjíždění (aktualizace)

Komise F1 protlačila změny pravidel k usnadnění předjíždění (aktualizace)

Komise F1 schválila změny pravidel pro rok 2019, které mají zlepšit předjíždění. Většina týmů byla zřejmě proti.

Včera zasedla doslova za pět minut dvanáct Komise F1. Poslední dubnový den byla poslední možnost, jak schválit změny pravidel pro rok 2019. Půjde to i později, ale už jen dvěma způsoby: FIA může protlačit změny, které se týkají bezpečnosti. Druhá možnost je jednomyslná shoda, která se hledá velmi obtížně.

Komise může do konce dubna paradoxně schválit změny i tehdy, pokud je proti většina týmů. Stačí, když hlasují pro návrh ostatní zástupci FIA, F1, promotérů a sponzorů.

V Baku se spekulovalo, že změny pravidel neprojdou, ale nakonec se stal opak, přestože podle Autosportu bylo proti až 6 týmů.

Není to sice oficiální, ale dle Autosportu bylo rozložení sil následující:

  • Pro: Williams, Mercedes, Force India, Sauber 
  • Proti: Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso a Haas 

Změny musí schválit ještě Světová rada motorsportu, ale to je obvykle jen formalita. V krajním případě by ale mohlo Ferrari ještě využít svého práva veta. 

Změny pravidel

  • Zjednodušení předního křídla s větším rozpětím a nižším potenciálem pro outwash (vnější obtékání předních kol – zde by mělo jít o avizované úpravy bočnice předního křídla). Právě turbulence, které vůz vytváří, zabraňují dalšímu vozu, aby se k němu přiblížil. 
  • Zjednodušení brzdových kanálků předních brzd – budou bez křidélek
  • Širší a hlubší zadní křídlo (zvětšení efektu DRS).

Hlavním cílem změn je usnadnit vozu, aby se dostal blíže k soupeři a to zlepšilo předjíždění.

Paddy Lowe byl nejhlasitějším příznivcem změn. „Je čas, aby F1 jednala a konala rozhodně pro dobro show,“ řekl v Baku.

Odpůrcům vadí dílčí změny pravidel před velkými změnami v roce 2021. „Podle mého názoru je F1 dostatečně dobrá pro další dva roky,“ řekl Cyril Abiteboul.

Aktualizace: článek aktualizován po oficiální tiskové zprávě FIA

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud