Komise F1 protlačila změny pravidel k usnadnění předjíždění (aktualizace)

Komise F1 schválila změny pravidel pro rok 2019, které mají zlepšit předjíždění. Většina týmů byla zřejmě proti.
Komise F1 protlačila změny pravidel k usnadnění předjíždění (aktualizace)

Včera zasedla doslova za pět minut dvanáct Komise F1. Poslední dubnový den byla poslední možnost, jak schválit změny pravidel pro rok 2019. Půjde to i později, ale už jen dvěma způsoby: FIA může protlačit změny, které se týkají bezpečnosti. Druhá možnost je jednomyslná shoda, která se hledá velmi obtížně.

Komise může do konce dubna paradoxně schválit změny i tehdy, pokud je proti většina týmů. Stačí, když hlasují pro návrh ostatní zástupci FIA, F1, promotérů a sponzorů.

V Baku se spekulovalo, že změny pravidel neprojdou, ale nakonec se stal opak, přestože podle Autosportu bylo proti až 6 týmů.

Není to sice oficiální, ale dle Autosportu bylo rozložení sil následující:

  • Pro: Williams, Mercedes, Force India, Sauber 
  • Proti: Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso a Haas 

Změny musí schválit ještě Světová rada motorsportu, ale to je obvykle jen formalita. V krajním případě by ale mohlo Ferrari ještě využít svého práva veta. 

Změny pravidel

  • Zjednodušení předního křídla s větším rozpětím a nižším potenciálem pro outwash (vnější obtékání předních kol – zde by mělo jít o avizované úpravy bočnice předního křídla). Právě turbulence, které vůz vytváří, zabraňují dalšímu vozu, aby se k němu přiblížil. 
  • Zjednodušení brzdových kanálků předních brzd – budou bez křidélek
  • Širší a hlubší zadní křídlo (zvětšení efektu DRS).

Hlavním cílem změn je usnadnit vozu, aby se dostal blíže k soupeři a to zlepšilo předjíždění.

Paddy Lowe byl nejhlasitějším příznivcem změn. „Je čas, aby F1 jednala a konala rozhodně pro dobro show,“ řekl v Baku.

Odpůrcům vadí dílčí změny pravidel před velkými změnami v roce 2021. „Podle mého názoru je F1 dostatečně dobrá pro další dva roky,“ řekl Cyril Abiteboul.

Aktualizace: článek aktualizován po oficiální tiskové zprávě FIA

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (46) Další článek: Ayrton Senna: před 24 lety odešla legenda formule 1
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10