Komise F1 bude jednat o zákaznických vozech, názory se různí

Tento týden čeká formuli 1 další debata o zákaznických vozech, které jsou v současnosti zakázané. Není úplně zřejmé, jaký je její cíl.
Komise F1 bude jednat o zákaznických vozech, názory se různí

Na programu čtvrtečního jednání Komise formule 1 se objevila položka zákaznické vozy. Ne ale všichni vědí, proč. Předmětem diskuzí má být upřesnění definice konstruktéra a umisťování zaměstnanců do jiných týmů. Jednání se může v zásadě vyvíjet dvěma směry. Buď někdo považuje za nutné probrat současné vazby mezi týmy, nebo jde o pokračování snahy pravidla změnit.

Podle pravidel musí být každý tým formule 1 konstruktérem, což znamená, že si své vozy musí stavět sám a nesmí je od nikoho kupovat, jako to v minulosti dělalo Toro Rosso s Red Bullem Racing.

Přesto existuje napříč startovním polem několik technických partnerství, McLaren pomáhá Force Indii a Virginu, HRT spolupracuje s Williamsem a Lotus s Red Bullem. Jisté vazby jsou díky motoru a převodovce také mezi Sauberem a Ferrari.

Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe může těžko být předmětem čtvrtečního jednání právě tento typ spolupráce. "Jsem přesvědčený, že pravidlům vyhovujeme," řekl s tím, že do smlouvy s Force Indií nahlížela FIA a FOM (Formula One Management).

Pokud by měla Komise F1 jednat o povolení zákaznických vozů, čeká ji dlouhá debata. Protože zatímco Ferrari dlouhodobě prosazuje tento koncept, podle jiných by to bylo škodlivé pro malé týmy, které by si své vozy stavěly nadále samy.

"Pokud umožníte zákaznické vozy, tak tu bude zákaznický red bull, mclaren, ferrari a možná mercedes. A to by bylo pro některé ostatní týmy moc těžké," vysvětloval Whitmarsh.

"V tuto chvíli máme 12 účastníků a měli bychom se soustředit, aby byl náš obchodní model rozpočtově udržitelný pro všech 12 týmů. To je podle mě lepší cesta, ale je to jen můj názor. Respektuji, že ostatní mají jiné názory."

Zákaznické vozy by pro malé týmy znamenaly ještě těžší cestu za dobrými, případně bodovanými umístěními.

Další článek: Vettel si připsal další nejrychlejší kolo v rozporu s pokyny týmu

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00