Nevíme, jak se bude vyvíjet zbytek sezóny, ale jedno je jisté. V ulicích monackého knížectví se vše zlomilo. Sezóna se zde rozdělila na před a po Monaku.
Nico Rosberg se v Austrálii s přehledem dostal do čela šampionátu. Jeho největší konkurent totiž cíl neviděl. Druhý Magnussen a třetí Button nevypadali jako jezdci, kteří by Rosbergovi v dalších fázích sezóny zatápěli.
Hamilton musel hned od začátku dohánět ztrátu. A šlo mu to více než dobře. Vlastně lépe už mu to ani jít nemohlo. Ve čtyřech závodních víkendech po sobě získal 3 pole position ale především 4 vítězství.
Pak ale přišlo Monako a nad garáží stříbrných šípů se začaly zatahovat mračna. Rosberg v kvalifikaci na místě, kde je kvalifikace extrémně důležitá, chyboval a znemožnil tak Hamiltonovi zlepšit svůj čas. V domácím prostředí Monte Carla nakonec Rosberg vyhrál.
Jako by se toho sobotního odpoledne něco zlomilo. Pak přišla Kanada, problémy Mercedesu a nečekané vítězství Ricciarda. Hamilton musel znovu začít dohánět ztrátu.
Znáte Sisyfa? Sisyfos je postava z řecké mytologie. Soudci mrtvých mu přikázali, aby tlačil obrovský kámen na kopec a na druhé straně ho skutálel dolů. Jenže to se mu nikdy nepodaří, kámen pokaždé těsně pod vrcholem vyklouzne a valí se zpátky dolů. Sisyfos musí začínat stále znovu a znovu. Tak nějak si dnes připadá Hamilton.
Jenomže ono to už zdaleka není jen o souboji týmových kolegů v Mercedesu. Zezadu vše sleduje Daniel Ricciardo.
Australský Alonso s úsměvem ve Vettelově voze
Ještě na začátku sezóny se zdálo, že pokud Mercedes potkají nějaké problémy, tak obvykle asi jen nedojedou s minutovým ale třeba s desetisekundovým náskokem do cíle. Dokonce se mluvilo o tom, zda Mercedes jako první v historii vyhraje všechny závody v sezóně.
Ale Mercedes už několikrát chyboval a vždy za to byl tvrdě potrestán. Žalobcem, soudcem i katem v jedné osobě je vždy vysmátý Daniel Ricciardo. Skoro by se chtělo říci „australský Alonso ve Vettelově voze“. O Alonsovi se v uplynulých letech říkalo, že tam „prostě vždy je“, když se otevře milimetrová příležitost, využije ji.
Letošní Ferrari je ale slabé a tak jeho úlohu převzal Ricciardo. Činí tak bez ohledu na rychlost Williamsu (alespoň proklamovanou) a bez ohledu na čtyřnásobného mistra světa, se kterým sdílí stejné týmové barvy.
Proč ve Vettelově voze? Byl to Mark Webber, také Australan, kterého v uplynulých letech potkávaly problémy mnohem častěji než jeho týmového kolegu. Letos se karta obrátila.
V Monaku se vše změnilo
V Monaku se vše změnilo. Nejen ve vztazích Rosberga a Hamiltona, ale také v šampionátu. Už v závodě předtím (Španělsko) získal Hamilton letošní poslední pole position. Po Monaku také přišel vzestup Ricciarda. Australan byl bodově do Monaka malým pánem. Více bodů získal i Alonso (49). Samozřejmě to musíme brát v kontextu jeho diskvalifikace v Austrálii a problému v Malajsii.
Před GP Monaka
# |
Jezdec |
Body |
AU |
MY |
BH |
CN |
ES |
1 |
Nico Rosberg |
97 |
25 |
18 |
18 |
18 |
18 |
2 |
Lewis Hamilton |
100 |
– |
25 |
25 |
25 |
25 |
3 |
Daniel Ricciardo |
39 |
– |
– |
12 |
12 |
15 |
Po GP Monaka
# |
Jezdec |
Celkem |
Body od Monaka |
MC |
CA |
AT |
GB |
DE |
HU |
BE |
1 |
Nico Rosberg |
220 |
123 |
25 |
18 |
25 |
– |
25 |
12 |
18 |
2 |
Lewis Hamilton |
191 |
91 |
18 |
– |
18 |
25 |
15 |
15 |
– |
3 |
Daniel Ricciardo |
156 |
117 |
15 |
25 |
4 |
15 |
8 |
25 |
25 |