Komentář: Loajalita versus kritika moderní F1

S odstupem jednoho týdne po fascinující Velké ceně Bahrajnu můžeme objektivně potvrdit, že se vyplatí dát čas tomu, co z moderní F1 vlastně vyleze. Zřejmé je, že i ta nová F1 umí produkovat fascinující velké ceny.
Komentář: Loajalita versus kritika moderní F1

Stejně jako fascinující je, jak neloajálně se zástupci F1 o svém sportu vyjadřují.

U fanoušků se to dá pochopit. Ti se ke slovu hlásí stejně emotivně a přímočaře jako u jakéhokoli jiného sportu. Tomu – v závislosti na dostupných komunikačních prostředcích – tak bylo vždy.

Ale málokdy je k vidění taková ochota podřezávat si pod sebou vlastní větev, když do vlastního sportu střílí ti, kteří jej sami tvoří.

Absolvoval jsem několik diskuzí na téma, že by jezdci, zástupci týmů, zástupci promotérů, neměli takto veřejně svůj sport hanit. Byl jsem osočen z toho, že bych je nejraději umlčel a pokrytecky nutil chválit to, co se jim nelíbí.

Ale tak to myšleno vůbec není. Nehovořím o ničem větším, než je loajalita.

Loajalitou není tvářit se, že král nemá oslí uši (z básně Karla Havlíčka Borovského ‚Král Lávra‘). Loajalitou není krále veřejně osočovat z toho, jak nevkusné jeho oslí uši jsou. Loajalitou je mu to říci v soukromí. Stejně jako chlapa – třeba blbý příklad – na zapomenutě rozepnutý poklopec upozorníte šeptem, nebo diskrétním náznakem, ale nebudete se před ním válet smíchy. Nebo z něj dělat pitomce.

Stejně tak, jako F1 má své problémy řešit v soukromí, a veřejnosti prezentovat pouze řešení. Ne že Vettel, Ferrari či Bernie Ecclestone budou na veřejnosti hanit něco, co z nich udělalo boháče tak velké, že jim můžeme jen závidět.

Některé ženy to dělají, všiml jsem si. :) Ale je správné, aby se manželé či partneři hádali na veřejnosti? Nebo před přáteli? Vůbec ne. Své spory mají řešit doma, ale navenek by měli vystupovat jednotně. A ano: toto jednotné vystupování má prvky nastrojenosti. Ale to patří k diskrétnosti.

Nebo si umíte představit, jak se například členové správní rady hádají před zaměstnanci firmy? Jak o své firmě hovoří negativně? Jak o svých produktech před očima zaměstnanců a veřejnosti hovoří ve zlém? Kromě toho, že by byli za pitomce, tak vlastně jen veřejně hlásají, jak jsou neschopní!

Týmům F1, FIA, Berniemu Ecclestonovi, automobilkám letošní pravidla F1 přeci nikdo nevnutil. Vytvořili si je sami! A teď nadávají na to, co stvořili.

Stejně jako poslanec Parlamentu české republiky by měl přiznat: pro tento zákon jsem hlasoval, ale je to brak!

Luca di Montezemolo, Bernie Ecclestone, Sebastian Vettel a další vlastně vzkazují: "Hele, F1 stojí za prd, už se nedívejte. Na velké ceny nejezděte."

Umíte si představit podnikatele, který hlásá: „Hele, letos se mi to nepovedlo, do krámu mi nechoďte! “?

To prostě postrádá zdravou logiku. Jestli se F1 vydala špatným směrem, (a já nejsem slepým zastáncem nových regulí) pak je nutné to tak brát, dospěle to zanalyzovat a uvážlivě ošetřit. Ne hystericky vřískat.

Ale poslední závod, který byl jedním z nejlepších za posledních šest let, mi naznačil, že zas tak pitomým směrem ta F1 zase nejde.

Další článek: Haas získal místo na startovním roštu

23:03 | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
17:27 | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.
16:35 | Pérez předvolán před komisaře za incident s Magnsussenem ve druhém tréninku.
19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10