Kolles: U Camposu vládne chaos, mým úkolem je ho odstranit

Nový šéf Camposu Colin Kolles byl při příchodu do továrny týmu zděšený. Téměř žádné přípravy na sezónu neprobíhaly a všude panoval chaos. Ten je třeba okamžitě zastavit.

"Dva týdny spím v noci jen dvě hodiny," řekl Kolles Adamu Cooperovi. "Je to neuvěřitelné období. Snažím se víc a víc, nevzdávám se. Chci dostat tým na rošt, přežít rok, stabilizovat ho a budovat. Mým úkolem je odstranit chaos! V podstatě nemají nic, jen chaos."

"Jediné oddělení, které existuje, je to softwarové. Pracuje tam osm lidí, kteří v životě neviděli vůz formule 1 a dělají programy pro simulace. Pak jsou tam ještě dva nebo tři inženýři se zkušenostmi z F1 a to je vše. Je to šílené."

Přesto je Kolles přesvědčený, že do prvního závodu letošní sezóny tým nastoupí.

"V Bahrajnu budeme mít dva vozy. Nevím, jak je tam dostaneme, a je mi to jedno, ale budeme mít dva vozy na roštu. Jestli se to podaří, bude to jedna z nejúžasnějších věcí, to vám říkám. Neměli nic. Měli jen prázdnou továrnu, uvnitř nic nebylo."

Vůz pro Campos Meta staví italský konstruktér Dallara, který od převzetí týmu Josem Ramonem Carabantem obnovil plné pracovní tempo. A právě Dallaru hodlá Kolles využít.

"Sídlo týmu bude ve Španělsku, ale prozatím budeme fungovat u Dallary. Pro první závod, pak se uvidí. Ve střednědobém horizontu budeme určitě ve Španělsku. Tým bude mít základnu v Murcii. Musíme vybudovat moderní továrnu, aerodynamický tunel a všechno," vysvětloval Kolles.

Pokud tým do Bahrajnu dorazí, bude to bez předchozího testování. "Některé věci budeme dělat na poslední chvíli, protože postavit tým za dva týdny není snadné," přiznal Kolles. "Je to možné jen díky tomu, že mám potřebnou infrastrukturu. Pracují pro mě lidé jako Mike Krack, který byl šéfinženýrem u BMW. Geoff Willis je teď něco jako konzultant, uvidíme, jak s ním budeme postupovat dál."

Největší problém ale podle Kollese představují vztahy s partnery a dodavateli. Tým musí potvrdit smlouvy s Cosworthem (motor), Dallarou (šasi), Xtracem (převodovka), ale také ho čekají jednání například s Berniem Ecclestonem. Na poli jezdců má smlouvu jen s Brunem Sennou a podle všeho jí hodlá dodržet. Jeho kolegou by se mohl stát Jose Maria Lopez, protože jeho současný zaměstnavatel USF1 s největší pravděpodobností první závod nestihne a Argentinec chce absolvovat všechny Grand Prix.

"Je zřejmé, že abychom zachránili tým, potřebujeme rozpočet," připomněl Kolles. "U Jordanu jsme (v roce 2005) také začínali s platícími jezdci, pak se to vyvinulo. Po čtyřech letech pak máte profesionální piloty."

Jelikož tým Campos převzal jako nový majitel Carabante, dojde i na změnu názvu. Nové jméno si stáj zatím nevybrala, navíc změnu bude muset schválit FIA. "Bude jiné... Počkejme si," potvrdil Kolles.

Tým Campos Meta 1 vyhrál spolu s USF1 a Manorem (Virgin Racing) výběrové řízení na nové týmy, které loni uskutečnila FIA. Dostal se však do velkých finančních potíží a hrozila mu neúčast v letošní sezóně. Minulý týden jej od Adriana Campose převzal Jose Ramon Carabante a slíbil záchranu. Šéfem týmu jmenoval Colina Kollese, jenž v minulosti vedl Force Indii.

Doporučujeme

Články odjinud