Kolik toho odjely pohonné jednotky výrobců během testů?

Kolik toho odjely pohonné jednotky výrobců během testů?

Výrobci mohou být po testech v Katalánsku spokojení – alespoň pokud jde o spolehlivost.

Kolik toho odjeli jednotliví výrobci, si můžete spočítat snadno. Stačí sečíst kola nebo kilometry jednotlivých týmů. Statistiky naleznete v předešlém článku.

My jsme to ale neudělali, protože výsledkem budou čísla, která nám nic neřeknou. Někteří výrobci totiž nasadili několik verzí pohonných jednotek. Samozřejmě u Ferrari nemůžeme do celkového balíku počítat Toro Rosso a v rámci prvních testů ani Sauber – jezdili s loňským již vyladěným motorem.

Auto Motor und Sport má trochu přesnější čísla. Ferrari se potýkalo s několika technickými problémy. Upravený motor byl nasazen až během šestého dne testů. Scuderia s ním odjela necelých 2 tisíce kilometrů.

Mercedes vážnější problémy neměl. Během testů nasadil dvě pohonné jednotky. První odjela 3 142 km, druhá 2 822 km. Zákaznici Mercedesu museli vystačit s jednou pohonnou jednotkou po celé testy. Williams odjel 3 985 km, Force India 3 626 km a Manor 2 253 km.

Cíl Mercedesu je jasný. Pohonná jednotka musí vydržet 5 velkých cen, i když to nebude potřeba. Podle pravidel by měli mít jezdci letos k dispozici o jednu pohonnou jednotku více než vloni – tedy 5. Důvodem je, že počet závodů překročil hranici 21.

Spolehlivost vloni trápila zejména Renault a Hondu. Také tam ale už vládne relativní spokojenost. Renault ujel 3 626 km se dvěma motory. K výměně došlo preventivně kvůli problému s turbem. Red Bull odjel testy s jedním motorem – 3803 km.

S výkonem to bude horší, ale Renault plánuje velký upgrade pro Kanadu. Očekává se 35 koní a Red Bull věří, že to přinese 0,6 sekundy.

Honda nasadila několik specifikací. Finální verze, kterou uvidíme nebo spíše jen uslyšíme v Melbourne, přišla ke slovu v pátý den. Odjela 2 109 km. To je nový rekord pro Hondu. Je to přibližně vzdálenost 7 závodů.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud