Mercedes na konci testů překvapil informací, že mu na celé testování stačila jediná pohonná jednotka. To nyní potvrdil také Lotus.
Mercedes bude vpředu a je hlavním favoritem na první řadu v Austrálii a asi nejen tam. Tým ale zdá se úspěšně zapracoval také na spolehlivosti. Toto Wolff se už v Barceloně pochlubil tím, že celé testy odjel tým s jedinou pohonnou jednotkou. Je to možná spíše trochu teorie, protože pohonná jednotka byla postupně částečně upgradována, což by v sezóně nebylo možné. I tak se ale jedná o úctyhodný výkon, vždyť Mercedes ujel přes 6 100 km.
S jednou pohonnou jednotkou Mercedes odjel testy také Lotus. Williams měl pak spolehlivost natolik vysokou, že v posledních dvou dnech skončil program předčasně. Měl hotovo.
Renault jen prohlásil, že jeho pohonná jednotka zvládla 5 kompletních závodních cyklů. Ferrari se nevyjádřilo, ale po celou dobu testů mělo slušnou spolehlivost.
Více než 6 000 km Mercedesu mimochodem zhruba odpovídá 20 závodům neboli celé sezóně! Když k tomu připočteme kvalifikace a tréninky, bylo by teoreticky možné odjet celou sezónu se dvěma motory.
Letos mají týmy k dispozici celkem 4 pohonné jednotky. Pokud nasadí další (respektive pátou z některých částí), přijde penalizace. Vloni mohli jezdci využít 5 pohonných jednotek. Tohle číslo se ještě může vrátit a to v případě, kdy počet závodů přesáhne 20. Letos jsme takovou situaci krátce měli díky zařazení Velké ceny Koreje. Ta nakonec vypadla a podle nových informací si následný zmatek a diskuse vykoledovaly změnu pravidel. Pět jednotek bude nasazeno jen tehdy, když budeme mít více než 20 závodů v kalendáři v době konání první Grand Prix.
Foto: Mercedes