V Monaku přišly ke slovu nejen slicky ale také pneumatiky do přechodných podmínek a do mokra. Tipnete si, kolik litrů za sekundu dokážou odvést?
Na pneumatiky do mokra si jezdci opakovaně stěžovali. Před letošní sezónou provedlo Pirelli test na okruhu Paula Ricarda ve Francii, který disponuje zavlažovacím systémem. Testu se zúčastnily tři týmy: Ferrari, Red Bull a McLaren.
Data podle Pirelli poslouží ke zlepšení pneumatik pro F1. Cílem vývoje pneumatik pro F1 i silniční vozy je především minimalizovat aquaplaning.
Pirelli má ve svých statistikách také rekordní kolo. Během kvalifikace na GP Číny v roce 2014 si to Valtteri Bottas upaloval po rovince rychlostí 316 km/h. Obuté měl pneumatiky do přechodných podmínek.
Zeleně značené pneumatiky s hloubkou dezénu 2,5 mm dokáží odvést 25 litrů vody za sekundu. Celý vůz F1 tak až 100 litrů za sekundu.
Modře značené pneumatiky do mokra jsou ještě výkonnější – odvedou 65 litrů za sekundu, celkově tedy 260 litrů.
Foto: Getty Images / Clive Mason