Kolik dostávají týmy od Ecclestona?

Novinář Joe Saward připravil velmi pěknou grafiku, ve které vysvětluje, kolik peněz dostávají jednotlivé týmy z komerčních práv.
Kolik dostávají týmy od Ecclestona?

Malé týmy chtějí více peněz z komerčních práv. Zatím to vypadá, že se rýsuje dohoda mezi nimi a CVC, kteří by jim přidali ze svého. Velké týmy se svých podílů vzdát nechtějí.

„Je načase pojmenovat věci pravými jmény. Model rozdělování peněz je zcela špatně. Když máte v šampionátu týmy, které dostanou více peněz, než ostatní týmy utratí za sezónu jen za to, že se ukážou, tak je něco špatně s celým systémem,“ říká Gérard Lopez.

Systém přerozdělování je velmi obtížný. To, co popisuje Saward, nemusí být úplně přesné, oficiálně tyto údaje nikde nenajdete.

Na začátku všeho je balík asi 1,8 miliard dolarů. Ty se rovným dílem rozdělí mezi týmy a majitele komerčních práv. Majitelé jako takoví si nechávají 36,1%. Zbytek z jejich podílu jde:

  • Týmům na horším než 10 místě v poháru (0,55%)
  • Bonusy pro historické týmy a vítěze Poháru konstruktérů (celkem 10,8%). Z tohoto balíku dostávají peníze Ferrari, Red Bull, McLaren, Williams a Mercedes.

Balík pro týmy se rozděluje takto:

  • 23,75% peněz dostanou týmy, které skončily v PK na prvním až desátém místě. Každý si tak přijde na 42,7 milionů dolarů.
  • 23,75% se pak rozdělí podle pořadí v PK.

Kromě těchto peněz se z balíku pro týmy i majitele odkrojí 2,5% (dohromady tedy 5%) na extra bonus pro Ferrari. Tým z Maranella tak bez ohledu na pořadí v PK dostává téměř 154 milionů dolarů, což je více, než dostaly vloni všechny týmy kromě Red Bullu.

Odhad příjmů v roce 2013

Tým Částka (milionů dolarů) Z celkového balíku
Ferrari 209,4 11,6%
Red Bull 202,7  11,2%
McLaren 120,0 6,6%
Mercedes 141,0 7,8%
Williams 94,0 5,2%
Force India 81,1 4,5%
Sauber 72,6 4,1%
Lotus 89,6 4,9%
Toro Rosso 68,3 3,8%
Caterham 59,8 3,2%
Marussia 10,0 0,6%

Připomeňme, že podle nedávného článku stojí účast v F1 průměrně 120 milionů dolarů (viz článek)

Další článek: V F1 bude další Brazilec, Sauber angažuje Nasra

14. července | Masi bude pokračovat jako ředitel závodu až do konce sezóny.
14. července | Během závodu se 26krát změnilo nejrychlejší kolo závodu. Ve všech případech ho zajeli jezdci Mercedesu. #F1Fakt
14. července | Tým Šenkýř Motorsport vybojoval na Red Bull Ringu skvělé druhé místo! odkaz