Týmy dostávají v průběhu tohoto roku peníze z podílu na komerčních právech za loňský rok.
Týmy nedostanou peníze najednou, ale prostřednictvím devíti měsíčních splátek. Cyklus začíná v dubnu a končí na začátku roku 2019.
- Sloupec A: jedná se o peníze, které dostávají týmy za účast v šampionátu ve dvou z posledních tří let.
- Sloupec B: peníze za pořadí v Poháru konstruktérů v roce 2017 (pořadí je uvedeno v posledním slopci).
Kromě účasti a výsledků ale některé týmy dostávají peníze také ve formě bonusů, což je dlouhodobě trnem v oku menším týmům. Bonusy se vyplácejí za předešlé úspěchy, dlouhodobou účast v F1 apod. Díky těmto bonusům je prakticky jisté, že Ferrari dostane vždy nejvíce peněz a to bez ohledu na výsledky v Poháru konstruktérů.
- LST: Long Standing Team (bonus pro Ferrari)
- CCB: Championship Constructor Bonus (bonus pro mistry světa)
Red Bull dostává bonus za to, že podepsal jako první současnou bilaterální dohodu, která platí do roku 2020. Mercedes dostal podobný bonus po zisku dvou titulů. Williams dostává bonus jako historický tým.
Nejvíce si polepšil Haas, který dostává peníze už i ze sloupce A. Největší propad zaznamenal McLaren, který skončil 9. v Poháru konstruktérů. V roce 2016 mu patřilo 6. místo.
Sumy jsou uvedeny v librách (1 libra = 28,7 Kč)
Příjmy za rok 2017
Tým |
A |
B |
LST |
CCB |
Ostatní |
Celkem |
2017 rozdíl |
2017 PK |
Ferrari |
24,9 |
39.9 |
52.4 |
29,9 |
|
147,2 |
10,4 |
2 |
Mercedes |
24,9 |
47.3 |
|
29,9 |
26,6 |
128,8 |
-1,1 |
1 |
Red Bull |
24,9 |
32.4 |
|
26,8 |
26,6 |
110,7 |
-11,7 |
3 |
McLaren |
24,9 |
12,5 |
|
24,3 |
|
61,7 |
-12 |
9 |
Williams |
24,9 |
24,9 |
|
|
7,6 |
57,5 |
-2,6 |
5 |
Force India |
24,9 |
27,4 |
|
|
|
52,4 |
-2.4 |
4 |
Renault |
24,9 |
22,4 |
|
|
|
47,3 |
7,8 |
6 |
Toro Rosso |
24,9 |
17,5 |
|
|
|
42,4 |
-2,4 |
7 |
Haas |
24,9 |
15 |
|
|
|
39,9 |
25,5 |
8 |
Sauber |
24,9 |
10 |
|
|
|
34,9 |
-2,4 |
10 |
Foto: Getty Images / Mark Thompson