Kolik dostaly týmy z podílu na komerčních právech za rok 2017?

Týmy dostávají v průběhu tohoto roku peníze z podílu na komerčních právech za loňský rok.
Kolik dostaly týmy z podílu na komerčních právech za rok 2017?

Týmy nedostanou peníze najednou, ale prostřednictvím devíti měsíčních splátek. Cyklus začíná v dubnu a končí na začátku roku 2019. 

  • Sloupec A: jedná se o peníze, které dostávají týmy za účast v šampionátu ve dvou z posledních tří let. 
  • Sloupec B: peníze za pořadí v Poháru konstruktérů v roce 2017 (pořadí je uvedeno v posledním slopci). 

Kromě účasti a výsledků ale některé týmy dostávají peníze také ve formě bonusů, což je dlouhodobě trnem v oku menším týmům. Bonusy se vyplácejí za předešlé úspěchy, dlouhodobou účast v F1 apod. Díky těmto bonusům je prakticky jisté, že Ferrari dostane vždy nejvíce peněz a to bez ohledu na výsledky v Poháru konstruktérů.

  • LST: Long Standing Team (bonus pro Ferrari)
  • CCB: Championship Constructor Bonus (bonus pro mistry světa)

Red Bull dostává bonus za to, že podepsal jako první současnou bilaterální dohodu, která platí do roku 2020. Mercedes dostal podobný bonus po zisku dvou titulů. Williams dostává bonus jako historický tým.

Nejvíce si polepšil Haas, který dostává peníze už i ze sloupce A. Největší propad zaznamenal McLaren, který skončil 9. v Poháru konstruktérů. V roce 2016 mu patřilo 6. místo.

Sumy jsou uvedeny v librách (1 libra = 28,7 Kč)

Příjmy za rok 2017

Tým A B LST CCB Ostatní Celkem 2017 rozdíl 2017 PK
Ferrari 24,9 39.9 52.4 29,9   147,2 10,4 2
Mercedes 24,9 47.3   29,9 26,6 128,8 -1,1 1
Red Bull 24,9 32.4   26,8 26,6 110,7 -11,7 3
McLaren 24,9 12,5   24,3   61,7 -12 9
Williams 24,9 24,9     7,6 57,5 -2,6 5
Force India 24,9 27,4       52,4 -2.4 4
Renault 24,9 22,4       47,3 7,8 6
Toro Rosso 24,9 17,5       42,4 -2,4 7
Haas 24,9 15       39,9 25,5 8
Sauber 24,9 10       34,9 -2,4 10

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Pozdravíme se, ale kamarádi nejsme, říká Leclerc o Verstappenovi

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00