Kobercový nálet na Ferrari: FIA vydala další technickou směrnici. A zřejmě ne poslední

FIA vydala další technickou směrnici, která řeší spalovací motory. Stalo se tak na základě podnětu týmů a je asi jasné, proti komu je namířena.
Kobercový nálet na Ferrari: FIA vydala další technickou směrnici. A zřejmě ne poslední | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Před Velkou cenou USA vydala FIA zřejmě nejslavnější technickou směrnici (což je dokument, kterých se běžně vydává v sezóně mnoho) za poslední dobu.

Red Bull se domníval, že Ferrari získává svou výhodu tím, že vstřikuje do spalovacího procesu více paliva, než dovoluje limit a to v okamžiku, kdy senzor průtoku paliva naměří.

Ferrari bylo ihned po drobnohledem všech soupeřů a co čert nechtěl, zpomalilo. Podle některých důkaz, že podvádělo, podle Ferrari jen náhoda, způsobená změnami nastavení.

Scuderia nyní předloží argumenty přímo na trati – Leclercovi nasadí čerstvý motor. Monačan z něj  bude moci ždímat maximum. Na Interlagosu by to mělo být znát.

Chceme férový souboj motorářů, zní z Hondy

Chceme férový souboj motorářů, zní z Hondy

Další technická směrnice

Podle Auto Motor und Sport vydala FIA ve středu další technickou směrnici. TD 38/19 uvádí, že žádná hořlavá kapalina z chladicích systémů (konkrétně z intercooleru, ERS a sběrného potrubí) nemůže být použita ke spalování. FIA v ní odkazuje na starší technickou směrnici TD 54/18, ve které bylo zakázáno spalování oleje. Federace tak jen opakuje již dříve vyřčené – není dovoleno přivádět olej z chladicích systémů do spalovací komory.

Fotogalerie: Na návštěvě Maranella i slavné restaurace Montana

Fotogalerie: Na návštěvě Maranella i slavné restaurace Montana

Auto Motor und Sport se odvolává na jednoho z inženýrů, podle kterého je korespondence mezi jistými týmy a FIA tak čilá, že v dalších dnech můžeme očekávat další technické směrnice, které mají vyloučit všechny možné teorie o výhodě Ferrari.

Německý web to trefně popisuje tak, že soupeři Ferrari se evidentně domnívají, že člověk musí střílet brokovnicí, aby mohl něco trefit. 

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Velké kauzy formule 1: Not bad for a number two driver! (druhý díl)

13. prosince | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4