Kobajaši získal pole position v Le Mans, „rebelové“ jsou v první řadě

Kamuj Kobajaši získal pro tovární stáj Toyota pole position pro víkendový 88. ročník 24 hodin Le Mans. Japonský tým bude první řadu na startovní roštu sdílet se švýcarskou privátní stájí Rebellion Racing.
Foto: Toyota Gazoo Racing
Kobajaši získal pole position v Le Mans, „rebelové“ jsou v první řadě | Foto: Toyota Gazoo Racing

O podobně startovního roštu pro víkendový maraton rozhodl páteční půlhodinový hyperpole, do kterého postoupilo šest nejlepší vozů po čtvrteční úvodní části kvalifikace ze tříd LMP 2, LMGTE – PRO a LMGTE – AM. Ve třídě LMP 1 do hyperpole automaticky postoupilo všech pět startujících prototypů.

Montoya, Buemi nebo Vergne. Bývalí piloti F1 míří do Le Mans

Montoya, Buemi nebo Vergne. Bývalí piloti F1 míří do Le Mans

O vítězství v kvalifikaci v absolutním pořadí se svým časem 3:15.267 zasloužil Kamuj Kobajaši za volantem Toyoty TS050 Hybrid #7. Japonský bývalý pilot F1 se bude v závodě střídat za volantem s Mikem Conwayem a Jose Mariou Lopezem.

Američan Gustavo Menezes dostal na druhé místo na startovní roštu privátní vůz R13 Gibson #1 bez hybridního pohonu, který závodí v barvách stáje Rebellion Racing. Menezes zajel čas 3:15.822, díky čemu v celkovém pořadí od sebe rozdělil obě Toyoty.

Kazuki Nakadžima byl s Toyotou #8 až třetí a bude mu patřit druhá řada společně s druhým vozem týmu Rebellion, se kterým zajel nejlepší kolo v hyperpolu pilot formule 2 Louis Deletraz.

Ve třídě LMP 2 získal pole position bývalý skotský pilot F1 a DTM Paul di Resta s prototypem Oreca 07 Gibson #22 britské stáje Zaka Browna United Autosports. Čtyřiatřicetiletý závodník o tři desetiny sekundy porazil Jeana-Erica Vergneho s vozem Aurus 01 Gibson #26 (Oreca 07) ruského týmu G-Drive Racing.

Nyck de Vries získal v LMP 2 místo třetí pro holandskou stáj Racing Team Nederland.

Le Mans 2020: Vše, co potřebujete vědět o 88. ročníku

Le Mans 2020: Vše, co potřebujete vědět o 88. ročníku

Hyperpole ve třídě LMGTE – PRO se nesl ve znamení souboje vozů Porsche a Ferrari. Nakonec byla šťastnější německá značka zásluhou Itala Gianmarii Bruniho, který se s vozem Porsche 911 RSR-19 postaral o čas 3:50.874 a získal pole position.

Z druhého místa v LMGTE – PRO odstartuje tovární Ferrari 488 GTE EVO #51 posádky Alessandro Pier Guidi, James Calado, Daniel Serra, třetí příčku obsadilo sesterské Ferrari #71 trojice Davide Rigon, Sam Bird, Miguel Molina.

První místo na startovním roštu ve třídě LMGTE – AM získal domácí francouzský jezdec Come Ledogar s vozem Ferrari #61 švýcarské stáje Luzich Racing.

88. ročník 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu ve 14:30, přímý přenos startuje na Eurosportu 1 o hodinu dříve.

Další článek: Z Maranella přichází i dobré zprávy: Tým pracuje na novém simulátoru

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00