Kobajaši vyhrál v Le Mans kvalifikaci pro Toyotu, v GTE získal pole position Aston Martin

Kamuj Kobajaši získal pro tovární tým Toyota celkově páté pole position v Le Mans a zároveň to bude potřetí v řadě, co bude japonský prototyp třídy LMP 1 startovat na trati La Sarthe do čtyřiadvacetihodinového závodu z prvního místa na roštu. Velkého meziročního zrychlení dosáhly soukromé týmy SMP Racing a Rebellion Racing, jejichž nejlepší vozy zaostaly za Toyotou méně než o sekundu.
Kobajaši vyhrál v Le Mans kvalifikaci pro Toyotu, v GTE získal pole position Aston Martin

Kobajaši zajel nejlepší čas kvalifikace 3:15.497 v její prostřední části mezi sedmou a devátou čtvrteční hodinou večerní. Pro bývalého pilota týmů Sauber a Caterham ve formuli 1 to je druhé kvalifikační vítězství v Le Mans poté, co v kvalifikaci před ročníkem 2017 překonal absolutní rekord okruhu La Sarthe.

Ze druhého místa v sobotu odstartuje do závodu Toyota TS050 Hybrid #8, za jejímž volantem se o nejlepší čas posádky 3:15.908 postaral další bývalý japonský pilot formule 1 Kazuki Nakadžima.

Jegor Orudžev zajistil třetí místo na startu týmu SMP Racing, když v závěrečné části kvalifikace zajel s prototypem BR Engineering BR1 – AER #17 čas 3:16.159 a o více než tři sekundy tak překonal nejlepší kvalifikační čas soukromého týmu ve třídě LMP 1 z loňského Le Mans.

Prototyp #17 ruské stáje doplní na startu ve druhé řadě vůz Rebellion R13 Gibson #3 švýcarské stáje Rebellion Racing, který zapsal nejlepší čas 3:16.404 zásluhou Gustava Menezese.

GRAFF na pole position v LMP 2

Francouzský tým GRAFF s prototypem Oreca 07 Gibson #39 získal zásluhou Tristana Gommendyho pole position pro 87. ročník 24 hodin Le Mans ve třídě LMP 2. Gommendy zajel nejlepší čas 3:25.073 a o tři desetiny sekundy tak porazil druhého nejrychlejší Loica Duvala z týmu TDS Racing, který pilotuje shodný vůz.

Ze třetího místa odstartuje další Oreca týmu DragonSpeed, v jejímž kokpitu se střídá posádka Pastor Maldonado, Anthony Davidson, Roberto Gonzalez. Na čtvrtém místě ve druhé řadě doplní DragonSpeed stáj Signatech Alpine, která před finálovým závodem sezóny FIA WEC 2018/2019 vede pořadí třídy LMP 2.

S prototypem Ligier JS P217 Gibson slovenského týmu ARC Bratislava zajel během kvalifikace nejlepší čas 3:34.146 ruský debutant v Le Mans Konstantin Tereščenko. Tento čas stačil na devatenácté místo v LMP 2 a na sedmadvacátou pozici v celkovém pořadí.

Aston Martin opanoval kvalifikaci v LMGTE – PRO

Dánský pilot Marco Sorensen získal pole position ve třídě LMGTE – PRO pro tovární tým Aston Martin Racing. Sorensen zajel svůj nejlepší kvalifikační čas v hodnotě 3:48.000 a jasně zelený Aston Martin Vantage GTE tak v LMGTE – PRO odstartuje do 24 hodin Le Mans z prvního místa.

O pouhou desetinu sekundy prohrál kvalifikační boj se Sorensenem Harry Tincknell za volantem továrního Fordu GT #67.

Ve druhé řadě na startu bude stát Chevrolet Corvette C7.R #63 před továrním Porsche 911 RSR #93. Z pátého místa poté do závodu odstartuje nejrychlejší z bavorských vozů BMW M8 GTE #82, které ve třetí řadě doplní Ford GT #68.

Double pro Dempsey-Proton v LMGTE – AM

Stáj herce Patricka Dempseyho Dempsey-Proton Racing obsadila v kvalifikaci první dvě místa ve třídě LMGTE – AM.

Na pole position dostal Porsche 911 RSR #88 italský pilot Matteo Cairoli, který s časem 3:51.439 o dvě desetiny porazil týmového kolegu z vozu #77 Matta Campbella.

Další Porsche 911 RSR odstartuje v LMGTE – AM do závodu z místa třetího, a to konkrétně vůz týmu Gulf Racing, se kterým zajel nejlepší kvalifikační čas Rakušan Thomas Preining.

87. ročník 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu v 15:00, v celé délce ho živě nabídne Eurosport 1 (od 8:55 warm-up, od 14:00 přenos závodu).

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Další článek: Týmy se v Paříži dohodly na odkladu schválení pravidel pro rok 2021

12:44 | Na okruhu Paula Ricarda došlo ke změně vjezdu do boxů a rychlost v pitlane byla snížená z 80 na 60 km/. Kromě toho byl položen nový povrch v zatáčce 1, od 3. po 7. zatáčku a v poslední zatáčce.
19. června | Ferrari očekává, že mu Paul Ricard tak úplně nesedne...
17. června | Skončil šéf komunikace F1 Matteo Bonciani
16. června | #7 zřejmě opravdu měla defekt a musela do boxů podruhé, protože kolo špatně nasadili.

GP Francie 2019

Pátek 21. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 22. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. června 2019
Závod 15.10