Peter Sauber byl z výkonu Kamuje Kobajašiho v Grand Prix Evropy nadšený a potvrdil si tak, že při angažování japonského nováčka na začátku letošní sezóny nechyboval.
"Podepsat s nováčkem je vždy riziko, ale Kamuj v neděli potvrdil, že to rozhodnutí bylo správné," řekl Sauber. "Ty časy na kolo, co zajížděl, jsou možné, jen když jsou jezdec i vůz rychlí, jinak to není možné. C29 má obrovský potenciál, ale pro naše inženýry není snadné využít ho pokaždé. Když si srovnám náš kvalifikační výkon ve Valencii a časy ze závodu, nechápu to."
Kobajaši zapůsobil, když dokázal držet v závodě takové tempo, že na něj nemohl pořádně zatlačit Jenson Button. Nadšení vyvolal v garáži Sauberu také svými předjížděcími manévry v závěru závodu, kdy zdolal Fernanda Alonsa a v poslední zatáčce Sébastiena Buemiho. Japonec po závodě přiznal, že si v zápalu boje ani neuvědomil, že už jede poslední kolo.
"Chtěl jsem maximálně využít danou situaci," popisoval Kobajaši. "Byl jsem si jistý, že dokážu předjet, pokud neudělají nějaký zvláštní manévr při brzdění. Neočekával jsem ho od nich, protože jsou to oba dobří jezdci a těsně před koncem závodu by nezahodili body."
Díky výsledku z Valencie si teď Kobajaši víc věří a doufá v další zlepšení týmu. "Je zřejmé, že naší slabou stránkou je kvalifikace," uvedl. "Pokud dokážeme získat lepší pozici na startovním roštu, budeme moci častěji bodovat."
A zlepšení by přijít mohlo, protože i když se tým věnuje už i modelu C30 pro příští rok, pro letošní C29 připravuje nové díly. V Británii bude mít upravené přední křídlo a střední část vozu, zatímco v Německu se vylepšení dočká záď včetně difuzoru. Vozu by měl víc vyhovovat Silverstone než Hockenheim.