Kobajaši, van der Zande, Dixon a Briscoe vyhráli 24 hodin v Daytoně

Tým Wayne Taylor Racing obhájil vítězství ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně, který opět odstartoval novou sezónu zámořského šampionátu sportovních vozů IMSA WeatherTech SportsCar Championship. S prototypem Cadillac DPi-V.R #10 se o triumf postarala posádka Kamuj Kobajaši, Renger van der Zande, Scott Dixon, Ryan Briscoe, která kromě prvního místa a hodinek Rolex získala také nový vzdálenostní rekord závodu.
Kobajaši, van der Zande, Dixon a Briscoe vyhráli 24 hodin v Daytoně

Cadillac #10 dojel v neděli lehce po půl osmé večer do cíle na floridském závodišti Daytona International Speedway s náskokem přes jednu minutu na druhý vůz v pořadí. Tým Wayna Taylora získal v Daytoně druhé vítězství v řadě a to i přes to, že jeho Cadillac #10 během závodu dvakrát ztratil kvůli penalizacím.

Poprvé si musel penalizaci průjezdem boxovou uličkou odpykat Kamuj Kobajaši ještě během sobotní části závodu a to kvůli překročení maximální povolené rychlosti na pit lane o 3 km/h. Podruhé potrestali komisaři černý Cadillac v barvách Konica Minolta v neděli brzy ráno penalizací „stop and go“ za prohřešek proti pravidlům během safety car fáze. Za volantem v tu chvíli seděl Ryan Briscoe.

Kamuj Kobajaši bude obhajovat vítězství v Daytoně s týmem Wayne Taylor Racing

Kamuj Kobajaši bude obhajovat vítězství v Daytoně s týmem Wayne Taylor Racing

I přes tyto komplikace se však prototyp #10 dokázal vrátit zpět na první místo a vyhrát o více než minutu před vozem Mazda RT24-P #77 posádky Tristan Nunez, Oliver Jarvis, Olivier Pla. Třetí místo obsadil Cadillac DPi-V.R #5 v barvách Mustang Sampling Racing, ve kterém se střídala trojice Sébastien Bourdais, Joao Barbosa, Loic Duval.

Pro Kamuje Kobajašiho a Rengera van der Zandeho letošní vítězství v Daytoně znamená obhajobu loňského triumfu, kdy Japonec a Holanďan vyhráli rovněž s Cadillacem týmu Wayna Taylora dohromady s Fernandem Alonsem a Jordanem Taylorem. Posádce Kobajaši, van der Zande, Dixon, Briscoe se navíc letos podařilo překonat vzdálenostní rekord v podobě 808 ujetých kol z roku 2018. Cadillac #10 letos v Daytoně ujel 833 okruhů, což odpovídá vzdálenosti 4 773 km.

Ve třídě LMP 2 vyhrál 58. ročník 24 hodin v Daytoně prototyp Oreca 07 Gibson #81 týmu DragonSpeed, v jehož kokpitu se střídali Ben Hanley, Henrik Hedman, Colin Braun a Harrison Newey. Poslední jmenovaný je synem slavného inženýra stáje Red Bull Adriana Neweyho.

BMW udolalo Porsche v GTLM

Ve třídě GTLM pro vozy specifikace GTE se většina závodu odehrávala ve znamení souboje továrního BMW M8 GTE #24 se dvěma továrními Porsche 911 RSR-19 #911 a #912. Po těsném boji až do posledních kol se nakonec může radovat mnichovská automobilka.

Vítězství o necelých 15 sekund získala posádka BMW ve složení John Edwards, Jesse Krohn, Augusto Farfus, Chaz Mostert před druhým vozem Porsche #912. V něm se střídali Earl Bamber, Laurens Vanthoor a Mathieu Jaminet. Třetí místo získal sesterský vůz #911 posádky Nick Tandy, Frederic Makowiecki, Matt Campbell.

V daytonské čtyřiadvacetihodinovce ve třídě GTLM debutovaly nové vozy Chevrolet Corvette C8.R. Lépe dopadl vůz #3, který posádka Antonio Garcia, Jordan Taylor, Nicky Catsburg dovezla do cíle na čtvrtém místě. Sesterský vůz #4 dojel po problémech s únikem oleje na 36. místě v absolutním pořadí se ztrátou 325 kol na vítězné BMW #24.

Vítězné i hořící Lamborghini

Lamborghini Huracan GT3 Evo #48 týmu Paul Miller Racing vyhrálo letošní ročník 24 hodin v Daytoně ve třídě GTD, kde startují vozy globální specifikace GT3. Z vítězství se radovala posádka Bryan Sellers, Madison Snow, Corey Lewis, Andrea Caldarelli.

I druhé místo získal vůz Huracan GT3 zásluhou týmu Magnus Racing, třetí dojelo Audi R8 LMS GT3 #88 týmu WRT, který má tovární podporu.

Ve třídě GTD s vozem Lamborghini Huraca GT3 Evo startovala také čistě ženská posádka, jejíž součástí byla i Tatiana Calderon, šestadvacetiletá kolumbijská pilotka formule 2. Calderon se během závodu střídala ještě s Katherine Legge, Christinou Nielsen a Rahel Frey, kvůli závadě a požáru vozu ve speciálních komiksových barvách však čtveřice rychlých žen cíl závodu nespatřila.

Šampionát IMSA WeatherTech SporsCar Championship bude pokračovat dalším slavným závodem, a to dvanáctihodinovkou na Sebringu 21. března. Na Sebringu půjde po roce opět o společný závodní víkend IMSA WSC se světovým vytrvalostním šampionátem FIA WEC, který bude na půdě bývalého vojenského letiště závodit o den dříve. WEC bude mít znovu na programu závod na 1000 mil.

Foto: Wayne Taylor Racing

Další článek: Sociální sítě byly vždy součástí mého života, přiznává Norris

19:42 | FIA opět řeší porušení protokolů: Leclerc a Bottas se mezi závody vrátili domů. To sice mohou, ale musí zůstat ve své bublině. Oba budu upozorněni. Oba se také brání, že neudělal nic špatného (Leclerc například absolvoval dva testy).
18:10 | Albon řekl, že by předjetí Hamiltona udělal znovu úplně stejně.
17:18 | Ferrari přivezlo nové přední křídlo a podlahu. Možná stihne ještě dopravit i nové zadní křídlo.
16:16 | Konečně něco užitečného... F1 testuje grafiku, ve které je přepis rádiové komunikace s jezdcem....

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10