Kobajaši na Toyotu zapůsobil, závodní sedačka mu asi zůstane

Japonec ukázal bojovného ducha.
Kamuj Kobajaši usedl do závodní sedačky jako náhrada za zraněného Tima Glocka a zdá se, že z ní jen tak nevystoupí. V Brazílii a Abú Zabí předvedl působivé výkony, které přiměly Toyotu vážně přemýšlet o možnosti nominovat Kobajašiho do role stálého závodního pilota v roce 2010.

Podle prezidenta týmu Johna Howetta je pravděpodobné, že Toyota Kobajašiho angažuje. "Vypadá to tak," řekl. "Musíme to seriózně zvážit, protože měl skutečně velmi dobré výsledky."

"Velmi na mě zapůsobil. Znovu jsme byli velmi spokojení. Opravdu se nám libí jeho bojovný duch. Nikoho se nebojí a to je velmi pozitivní."

Kobajaši v letošní sezóně závodil v sérii GP2, ale příliš se mu nedařilo. Toyota si proto jeho potenciálem nebyla jistá, ovšem ve voze F1 se ukázal v mnohem lepším světle, například při soubojích s mistrem světa Jensonem Buttonem.

"Proto jsme váhali," řekl Howett ke Kobajašiho sezóně v GP2. "Vždy jsme si mysleli, že je velmi dobrý, co se závodnického ducha týče. Ten ho doprovázel celou kariéru, ale protože v GP2 nebyl tak konkurenceschopný, váhali jsme."

"Je to poučení, občas bychom měli být ve svých rozhodnutích odvážnější a nejít cestou zajištěného rizika."

Podle Howetta by mohla Toyota dokonce zariskovat tak, že by pro příští rok angažovala nováčky hned dva.

"Je to něco, o čem teď diskutujeme. Je tu několik (zkušených) jezdců, kteří nemají smlouvu a o kterých můžeme uvažovat. Ale pokud by to s nimi nemělo vypadat dobře, pak bychom se raději vydali odvážnou novou cestou," dodal.

Ze zkušených jezdců jsou s Toyotou spojováni Heikki Kovalainen a Adrian Sutil. Své jezdecké složení pro příští sezónu Japonci pravděpodobně oznámí až po schválení rozpočtu na rok 2010 v druhé polovině listopadu.
Další článek: Sezóna 2010 bude pro Bridgestone ve formuli 1 poslední