V jednání by mohli pomoci sponzoři Toyoty.
Kamuj Kobajaši byl horkým kandidátem na post závodního jezdce u Toyoty. Měl k tomu velké předpoklady, je to Japonec a v Grand Prix Brazílie a Abú Zabí patřil k příjemným překvapením. Odchod Toyoty z formule 1 ho ale připravil o naděje a značně zkomplikoval jeho možné budoucí působení v královně motorsportu.
"S týmem jsem jednal den před jeho oznámení o odchodu. Věřil jsem, že mohu získat místo pro rok 2010, ale bylo mi oznámeno, že se stáj z formule 1 možná stáhne. Řekli mi, že nic není definitivně rozhodnuto, ale že se mám raději připravit na to, že druhý den Toyota podá oficiální oznámení. Když jsem se ráno probudil, manažer mi zavolal, že doopravdy odchází. Byl jsem v šoku.
Můj manažer jedná s několika týmy o angažmá pro příští rok. Abych byl ale upřímný, rád bych si teď dal menší pauzu. Je těžké něco dělat, když nemám nikde podepsáno. Nechávám to raději na manažerovi a trochu si oddechnu. Do Evropy se vrátím v prosinci. V současnosti tedy nevím, jak to bude příští rok vypadat," prohlásil třiadvacetiletý pilot.
Kobajaši se dříve nechal slyšet, že šanci vidí u některého z nových týmů. Francouzský magazín Auto Hebdo ovšem podal zprávu, že Japonec nemá daleko k podpisu smlouvy s Renaultem. Pomohlo by k tomu zřejmě i přivedení dvou silných sponzorů - Panasonicu a KDDI (japonská telekomunikační společnost). Obě společnosti sponzorovaly již Toyotu (Panasonic byl dokonce jejím hlavním partnerem) a údajně hodlají ve formuli 1 pokračovat i nadále. Pro Renault by to znamenalo významnou vzpruhu, stále se totiž neví, zda francouzská stáj nebude následovat Hondu a Toyotu a z formule 1 nehodlá odejít.