Kobajaši by potřeboval pevnější přední přítlačné křídlo

Kamuj Kobajaši přišel během australského víkendu třikrát o přední křídlo, ale nikdy to nebylo chybou samotné konstrukce. Japonec se přesto domnívá, že by mohla být pevnější.

"S předním křídlem jsme problém neměli," vysvětloval Kobajaši. "Poprvé to bylo kvůli mé chybě na začátku (volného tréninku). Trefil jsem kužel v poslední zatáčce. Pokusili jsme se to opravit, ale asi nastal problém, možná v komunikaci s týmem, a nevyměnili jsme celý komplet předního křídla. A to byl myslím problém v tom druhém případě."

Nejhorší dopady měl ale třetí případ, v závodě Kobajaši ztratil přední křídlo, v důsledku toho kontrolu nad vozem a v zatáčce narazil do Nica Hűlkenberga.

"Třetí ztráta křídla asi nastala kvůli kontaktu s někým. Nebyl to velký náraz, ale možná jsem křídlem o někoho lehce zavadil. Po startu tam byl myslím Petrov a v třetí zatáčce pak Tonio (Liuzzi), to byla jediná možnost. Za pátou zatáčkou jsem křídlo ještě měl, ale na rovince najednou upadlo. Nemohl jsem nic dělat. Musíme dělat pevnější přední křídla."

Kobajaši dostal letos šanci u týmu Sauber také díky slibným výkonům z posledních dvou Grand Prix loňské sezóny. Zatím se mu ale nepodařilo navázat.

"V posledních dvou závodech jsem měl opravdu smůlu," povzdechl si. "V prvním jsem měl problémy s hydraulikou, které jsem po zimních testech neočekával. V posledním závodě mi selhalo přední křídlo, ale i tak to bylo těžké. Poslední dva závody loni byly skvělé. Netestoval jsem asi osm měsíců, takže jsem čekal, že to bude skutečně těžké, ale vůz měl dobrý potenciál."

"Strávil jsem dva roky jako testovací jezdec (Toyoty), takže komunikace se všemi byla snadná a bylo jednoduché to zvládnout. Letos je to nový tým a musíme tvrdě pracovat. Zatím jsem výsledky neměl, protože jsem závod nedokončil. Nejdůležitější bude teď dojíždět do cíle."

Další článek: Vettelovi dělají větší starost zpětná zrcátka než spolehlivost vozu

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00