Klien se nevzdává naděje na kokpit u Hispanie

Christian Klien věří, že mu k angažmá u HRT pomůže loňská zkušenost se španělským vozem. S dalším adeptem Vitantoniem Liuzzim se o místo utkává během kariéry již podruhé, přesto jsou dobrými přáteli.
Klien se nevzdává naděje na kokpit u Hispanie

Rakušan Christian Klien stále věří, že se mu podaří získat místo v týmu Hispania Racing vedle Inda Narajna Kartykejana. Na poslední volný závodní kokpit mají zálusk i jiní, zejména Vitantonio Liuzzi, který už španělský monopost testoval v Barceloně. Osmadvacetiletý pilot jel loni s vozem HRT tři velké ceny a naděje na angažmá se nevzdává. "Můj manažer Roman Rummenigge je ve stálém kontaktu s vedením týmu," uvedl Rakušan na svých webových stránkách. "Není třeba říkat, že bych s HRT jezdil moc rád."

Příští týden se bude v Barceloně testovat znovu a na trať by měl poprvé vyjet monopost F111. "Jsem přesvědčen, že tým udělá výrazný pokrok a pár lidí překvapí," očekává účastník 49 velkých cen. "V Geoffu Willisovi a hlavním designérovi Paulu Whitovi mají inženýry, kteří dobře vědí jak postavit konkurenceschopná závodní auta. Tým je mistrem efektivity jako žádný jiný na roštu."

Přestože letošní monopost HRT se na trati ještě neobjevil, Klien v tom nevýhodu nevidí. "Všechny testy proběhly s vozem z roku 2010, se kterým jsem loni absolvoval pět závodních víkendů. Společně se závodními inženýry jsem pracoval na zlepšení výkonnosti. Na konci sezony jsme dokázali snížit ztrátu na další týmy, přestože jsme během roku nenasadili ani jeden nový díl," vzpomíná Rakušan a doufá, že právě ve znalosti prostředí španělského týmu bude jeho výhoda. "Ostatní adepti jako Tonio či Giorgio Mondini nemají s tímto autem žádné zkušenosti. Z pohledu týmu je důležité získat co nejlepší zpětnou vazbu a vyzkoušet práci dalších jezdců."

Na druhou stranu Klien uznává, že záleží na každém dni. "Ale když se ohlédnete, jak tento tým loni povstal z popela, nebudete mít pochyby, že HRT v roce 2011 vytěží ze svých zdrojů maximum," věří.

Je paradoxní, že Rakušan se s Liuzzim o závodní místo utkává během své kariéry již podruhé. V roce 2005 se dělili o jeden vůz u Red Bullu. Většinu závodů nakonec odjel Rakušan a získal angažmá i pro další sezonu. "Jo, to je legrace, že jo? U Red Bullu jsme byli v roce 2005 součástí modelu střídání jezdců. Zůstali jsme s Toniem dobrými přáteli a po jeho testu pro HRT jsme si volali," uvedl. "Loni jsem dostal lístek na finále Ligy mistrů v Madridu. Samozřejmě jsem pozval Tonia, aby šel se mnou, což rád udělal. Není důležité, kdo dostane místo. Nic se na našem dobrém vztahu nezmění."

Klien závodil ve formuli 1 od roku 2004 s vozy Jaguar, Red Bull a HRT. Navíc testoval vozy Honda a BMW Sauber. Během své kariéry získal čtrnáct bodů.

Diskuze (14) Další článek: Když neprší štěstí
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10