Klid před bouří? Diskuse okolo rozpočtového stropu může vyhnít

Ayrton Senna crazytunny  |  24. 01. 2019 12:02

Ferrari a Mercedes = současná F1 a Liberty se může stavět třeba na hlavu a nic s tím neudělá. Pokud tyhle dvě stáje budou držet spolu a tvrdit, že skončí v F1 i jako výrobci motorů, tak F1 ve své podobě končí. Dominový efekt budou B-Týmy typu Haas, které jsou závislé na dílech továren, nehledě na Sauber (bez motoru), FI (bez motoru), Williams (bez motoru). A to se k nim samozřejmě může přidat i Red Bull, jako poslední hřebíček do rakve F1 Liberty by měla začít v první řadě u sebe, osekat zbytečné náklady, věřím že tam se dá najít úspora i 20mil dolarů, zvýšit příjmy a následně začít s rozumnými požadavky

Ayrton Senna crazytunny  |  24. 01. 2019 22:01

Tak daji szrop 150mil, bez pkatu jezdcu 40mil, bez pkatu vysokych papalasu 30mil,bez marketingu 20mil...atd a ve finale jsme na soucasnych 400mil....

Velkovezír  |  24. 01. 2019 10:13

Liberty by se vůbec nemělo starat co na rozpočtový strop říkají velké týmy. Jestli to chtějí udělat tak ať to prostě zavedou a basta. Dneska jsou tzv. "velké týmy" Ferrari, Mergl a RB, ale 10 let zpátky mezi ně Mergl a RB nepatřili. A za 5 nebo 10 let to bude zase jinak. Ferrari zůstat se stropem nebo bez. Mergl a RB jednou odejdou ať už budou podmínky jakékoliv. Tak proč se starat co si o stropech myslí? Pokud Liberty nechce aby F1 dopadla jako španělská liga kde si tituly rozdělují pracháčí z Realu, Barcy a sem tam Atletica tak musí něco změnit.

Tak pokud bude LM zavádět opatření bez toho, aby se ptali účinkujících co si o tom myslí (a jaký to na ně bude mít dopad) tak se může úplně klidně stát, že tam budou jezdit 2 teamy :)

Velkovezír  |  24. 01. 2019 10:41

a tomu právě nevěřím. 7 týmů z 10 s rozpočtovým stropem nebude mít problém. Pokud se zbylé 3 rozhodnout odejít tak je nahradí někdo jiný. Jediný problém by byla ztráta Ferrari (to říkám jako jejich antifan), ale to se myslím nestane.

Proto jsem to myslel globálně. Pokud přistoupí na filozofii "uděláme opatření (jakékoli) a kašlat na názory účastníků" tak ta série půjde do kopru :) A s tím Ferrari... těžko říct, oni do auta sypou nejvíce (nebo se s Mercedes "perou" o to, kdo do toho nasype nejvíce) a je opravdu těžké předpovídat, jestli by ta efektivita tak obrovského kolosu jako je Ferrari (či Mercedes) dosáhla takových rovin, jako to vidíme třeba u FI.

Ayrton Senna crazytunny  |  24. 01. 2019 11:45

A těch 7 týmů bude jezdit s jakými motory, když jim 3 ze 4 výrobců odejdou (Merc, Ferr, Honda)? Co bude dělat Haas až mu Ferko řekne, že končí ať si auto staví celé samy? Williams bude tleskat že bude rozpočtový strop 150mil, ale nebude mít motor, který by dali do auta.... Jestli odejde Ferr a Merc tak končí F1, proto Liberty tahá za velmi krátký kus provazu.

Velkovezír  |  24. 01. 2019 12:02

chapu vase argumenty, ale ja ten strach z exodu proste nemam. Vzniklou mezeru VZDYCKY nekdo vyplni. Kdyby se treba Mercedes rohodl skoncit tak proda tym nekomu jinemu a dalsi roky muze klidne dodavat motory nekolika stajim. A pokud nebude chtit Mercedes ten motor vyvijet ale jenom inkasovat tak vyvoj muze delat nejaka treti strana. To by nebylo nic noveho. Vzdycky je nejaky zpusob

No nový způsob to je ale poměrně slušný krok do obrovského neznáma a také slušná porce rizika že ty miliardy, za které F1 LM koupila vyletí komínem :) Tohle si nikdo "nelajzne" a raději nechá odejít třeba ten Williams než se pouštět na tenký led s nejsilnějšími teamy.

Dokud bude pan Frank Williams žít, určitě nedovolí, aby jeho tým z F1 odešel. Pořád jsou možnosti, jak se tam udržet. Naopak LM si nemůže dovolit padnout ani jeden tým. Ty doby, kdy kvalifikace byla o tom, zda se dotyčný jezdec vůbec do závodu dostane, jsou dávno pryč. Už deset týmů je směšné minimum, které je hluboko pod propustností jednotlivých tratí a FIA dělá nejrůznější skopičiny jenom proto, aby dostrkala na trať závodu i vůz, který neodjezdil jediný trénink. LM je v hodně nevýhodné pozici a vlastně nejvíc se musí obávat týmu Ferrari. Jejich historický bonus, který jim přiznal Bernie, pálí v očích všech snad nejvíce, ale zrušit jej by znamenalo klidně i odchod Ferka a to by spustilo doslova lavinu odchodů. Ja tady kdosi celkem trefně napsal, nejlepší by bylo, kdyby LM začala od sebe, ukázala, jaké udělala u sebe úspory a pak by mohla opatrně naznačit, že i protistrana by měla jakési ústupky udělat.

Pierre Gasly Ferda.  |  24. 01. 2019 12:14

Motory jsou to nejmenší. Stačí vytěpat ERS a zájemců se najdou fůry.

Že se ty fůry zájemců nenašly v předhybridní éře? Naopak skončili i velcí hráči jako Toyota, BMW, Honda a Jaguár.

Pierre Gasly Ferda.  |  24. 01. 2019 12:46

Prostě koloběh života. Za éry Cosworthů se do F1 taky moc motorářů nehrlo.

Red Bull a Toro Rosso. Ostatní se zvednou a odejdou za svými dodavateli motorů.


1 2 3 4

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10