Klid před bouří? Diskuse okolo rozpočtového stropu může vyhnít

Poprvé v letošním roce se sešla Strategická skupina. Témata zůstávají, posun se ale nekoná.
Klid před bouří? Diskuse okolo rozpočtového stropu může vyhnít

Není to tak dávno, co se vášnivě diskutovalo o změnách pohonných jednotek v roce 2021. Změny nakonec budou jen kosmetické, pokud vůbec nějaké. Podobně může dopadnout také ambiciozní plán zavést rozpočtový strop.

Liberty během jednání postupně couvla a hodlá zavést rozpočtový strop postupně. Velkým týmům ale omezení jejich rozpočtů samozřejmě moc nevyhovuje. Snažily se výši rozpočtového stropu posunout ze 150 na 200 milionů dolarů, ale samozřejmě mají ještě lepší plán – nechat současnou situaci takovou, jaká je. Není potřeba nic aktivně dělat. Čas běží a dohoda zatím není.

FIA opět vydělala více. Kolik zaplatí týmy za zápisné pro rok 2019?

FIA opět vydělala více. Kolik zaplatí týmy za zápisné pro rok 2019?

Liberty ale překvapila a přišla s ještě tvrdším návrhem. V roce 2021 by měl být podle informací Auto Motor und Sport zaveden rozpočtový strop ve výši 180 milionů dolarů. O rok později to bude už 165 milionů a v roce 2023 to bude 130 milionů.

Klid před bouří?

Současná situace na první pohled nevytváří příliš velký tlak na provedení potřebných změn. Situace se do značné míry stabilizovala. Sauber má nové majitelé, podporu od Alfy Romeo, přichází Kimi a výkonnostně jde tým nahoru. Force India má také nového majitele. Žádný tým se aktuálně nechystá k odchodu z F1.

Ale to vše je jen klam. V zákulisí doutná několik potenciálních požárů. Red Bull má stejně jako ostatní smlouvu do konce roku 2020. Pokud neuspěje s Hondou a neuvidí světlo na konci tunelu, může odejít. 

Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

Renault má trpělivost a plán postupného růstu. Pokud se ovšem nedostaví, tak může odejít také. V minulosti už to konec konců párkrát ukázal.

Williams na tom není příliš dobře. Potřebuje se zlepšit. V Grove potřebují také nové sponzory.

Ve Wokingu mohou počítat s penězi majitelů, ale potřebují nutně dobré výsledky. 

F1 potřebuje změnu. V opačném případě zájmy největších týmů zničí celý sport, jak ho dnes známe. A pro Liberty by neprosazení změn byla obrovská porážka.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Stihnout se to dá, říká Tilke o vietnamském okruhu

11:48 | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4