Robert Kubica (*1984) se ve formuli 1 objevil v roce 2006, kdy se stal třetím jezdcem týmu BMW Sauber. Foto: Getty Images / Friedemann Vogel Kubica v roce 2006 nastupoval do volných tréninků. Foto: Getty Images / Vladimir Rys Ve Velké ceně Německa měl Jacques Villeneuve nehodu. Kubica ho měl nahradit pro Maďarsko. Pravé důvody ale byly asi někde jinde a Sauber po Maďarsku oznámil, že Villeneuve u týmu skončil. Kubica tak měl dokončit sezónu Foto: Getty Images / Vladimir Rys Ve svém debutovém závodě v Maďarsku dojel Kubica sedmý a získal dva body. Jeho pneumatiky však byly značně opotřebované, což se projevilo v celkové hmotnosti vozu a Kubica byl ze závodu diskvalifikován. Vydělal na tom Michael Schumacher, který závod nedokončil, ale byl klasifikován a získal bod. Foto: Getty Images / Lars Baron Robert Kubica v Turecku. Na postu třetího jezdce ho nahradil Sebastian Vettel. Foto: Getty Images / Paul Gilham Robert Kubica v Monze, kde získal pódium. Foto: Getty Images / Clive Mason Pro Kubicu byla GP Itálie 2006 třetím závodem kariéry. V chrámu rychlosti získal své první pódium. Pro Sauber to bylo druhé pódium v sezóně (po Heidfeldově pódiu v Maďarsku). Foto: Getty Images / Vladimir Rys V roce 2007 zůstala jezdecká sestava beze změny. Za BMW Sauber jezdili Nick Heidfeld a Robert Kubica. Foto: Getty Images / Paul Gilham Testy v Jerezu, 2007 Foto: Getty Images / Mark Thompson Kubica s Fernandem Alonsem, Austrálie 2007 Foto: Getty Images / Bryn Lennon Rok 2007 a Velká cena Kanady. Asi není potřeba psát, co se stalo... Foto: Getty Images / Paul Gilham Kubica měl v Kanadě spektakulární nehodu, po které jeho vůz skončil v kotrmelcích. Foto: Getty Images / Paul Gilham Nehoda v Kanadě 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham Nehoda v Kanadě 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham Záchranáři byli na místě během několika sekund. Monokok skončil u svodidel. Foto: Getty Images / Paul Gilham Trosky Kubicova vozu. Foto: Getty Images / Paul Gilham Nehoda v Kanadě 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham Do následující velké ceny USA Kubica nenastoupil. Nahradil ho Sebastian Vettel, který tak debutoval ve formuli 1. Foto: Getty Images / Paul Gilham V roce 2007 získal Kubica 39 bodů, Nick Heidfeld 61 bodů. Sauberu to po diskvalifikaci McLarenu stačilo na druhé místo v Poháru konstruktérů. Foto: Getty Images / Clive Mason Velká cena Malajsie 2008 a návrat na pódium. Kubica získal druhé místo. Foto: Getty Images / Paul Gilham O víkend později získal Kubica v Bahrajnu své první a jedinné pole position. Foto: Getty Images / Paul Gilham Po kvalifikaci v Bahrajnu 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham V závodě z toho bylo třetí místo. Foto: Getty Images / Mark Thompson GP Bahrajnu 2008 vyhrál Felipe Massa. Kubica si na své první vítězství ve F1 musel počkat. Foto: Getty Images / Clive Mason Po dvou čtvrtých místech přišlo další pódium a to na speciálním místě – v Monaku. Foto: Getty Images / Mark Thompson Po Monaku se F1 přesunula do Kanady. Kubica se konečně dočkal a získal vítězství. Foto: Getty Images / Paul Gilham S Mariem Theissenem, tehdejším šéfem týmu BMW Sauber na snímku od českého fotografa Vladimíra Ryse. Foto: Getty Images / Vladimir Rys Kubica slaví zisk vítězství v Kanadě. Foto: Getty Images / Vladimir Rys S Alonsem, Valencie 2008 Foto: Getty Images / Bryn Lennon Ve Velké ceně Evropy a Velké ceně Itálie získal Kubica dvě třetí místa. V Japonsku se pak dostal na druhou příčku. Celkově získal Kubica v sezóně 7 pódií a v šampionátu obsadil 4. místo. Měl stejné množství bodů jako třetí Kimi Räikkönen. Foto: Getty Images / Clive Mason V Bahrajnu v roce 2009 Foto: Getty Images / Clive Mason V roce 2009 získal Kubica jen jedno pódium a to v Brazílii. Foto: Getty Images / Clive Mason Rok 2010 a přestup k Renaultu. Týmovým kolegou byl Petrov. Kubica získal 136 bodů, Petrov jen 27. Foto: Getty Images / Mark Thompson Hned ve druhém závodě sezóny (Austrálie) získal Kubica druhé místo. Foto: Getty Images / Mark Thompson Po kvalifikaci v Monaku. Kubica získal v ulicích Monte Carla další pódium. Foto: Getty Images / Paul Gilham V Monaku 2010 byl Kubica třetí, stejně jako potom ve Spa. Foto: Getty Images / Mark Thompson GP Abú Dhabí 2010 a na dlouho poslední Kubicův závod ve F1. Foto: Getty Images / Mark Thompson Rok 2011 a nový vůz Renaultu. Bohužel krátce poté se Kubicova kariéra ve F1 na hodně dlouho uzavřela. Foto: Getty Images / Mark Thompson Dne 6. února 2011 měl Kubica vážnou nehodu v rallye (Ronde di Andora) s vozem Škoda Fabia. Při nehodě si zranil pravou ruku. Foto: Profimedia Ke konci roku 2012 se Kubica vrátil za volant. Od roku 2013 závodil v rallye, v roce 2016 se vrátil na okruhy. Zazávodil si například v Renault Sport Trophy a v lednu 2017 ve čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji. Foto: Profimedia S návratem Kubicy do F1 už nikdo nepočítal. V červnu 2017 však přesto dokázal zahájit cestu zpět do královny motorsportu. Ve Valenci si vyzkoušel přebarvený vůz Lotus E20 z roku 2012. O pár týdnů později si test zopakoval na okruhu Paula Ricarda. Po Velké ceně Maďarska se zúčastnil sezónních testů s aktuálním vozem. Odjel 140 kol. Foto: Getty Images / Charles Coates U Renaultu však nakonec místo nenašel, a tak se v roce 2018 přemístil do Williamsu Foto: Getty Images / Charles Coates U Williamsu se zúčastnil předsezónních testů. Foto: Getty Images / Mark Thompson Kubica se objevil také v některých pátečních trénincích. Foto: Getty Images / David Ramos 22. listopadu oznámil Williams, že Kubica bude v roce 2019 závodním jezdcem. Foto: Getty Images / Lars Baron 45 Fotogalerie Klíčové okamžiky kariéry Roberta Kubicy Petr Kubala 14. prosince 2018 Robert Kubica se vrací do formule 1. Podívejte se na klíčové okamžiky jeho kariéry, kterou na dlouhá léta přerušila nehoda v rallye. Foto: Getty Images, Profimedia F1sport.cz WilliamsFotografieRobert Kubica