Klíčová dnes byla komunikace s týmem, říká vítězný Verstappen

Max Verstappen v událostmi nabité Velké ceně Německa získal pro sebe a pro tým Red Bull druhé vítězství v letošní sezóně formule 1.
Klíčová dnes byla komunikace s týmem, říká vítězný Verstappen

Stejně jako při jeho triumfu v Rakousku začal pro Verstappena závod nepovedeným startem. A stejně jako na Red Bull Ringu startoval i na Hockenheimu Verstappen z druhé pozice, ale po zhasnutí červených světel se před něj dostalo několik jeho soupeřů.

Ani Verstappen se, stejně jako řada dalších předních jezdců, nevyvaroval chyby. Nizozemec se roztočil v posledním sektoru po přezutí z mokrých pneumatik na suché. Když se ale jezdci vrátili zpět na pneumatiky do přechodných podmínek, dostal se Verstappen před oba piloty Mercedesu do vedení.

Ve druhé polovině závodu již Verstappen dominoval a dojel si pro sedmé vítězství v kariéře.

„Bylo to velmi zrádné. Museli jsme zůstat soustředění, nemohli jsme si dovolit udělat žádnou chybu. Teď po závodě si myslím, že si mohu dovolit říct, že jsem tu otočku o 360 stupňů udělal pro diváky, ale bylo to zrádné, střední sada pneumatik měla velmi nízkou přilnavost,“ popsal Verstappen.

„Komunikace mezi mnou a týmem byla dnes klíčová a myslím, že jsme udělali správná rozhodnutí. Jakmile jsem byl před mercedesy, tak jste mohli vidět naši rychlost, protože jsem byl v prvních kolech za Valtterim (Bottasem) uvězněn ve špinavém vzduchu. Jakmile jste vpředu, můžete trochu více šetřit pneumatiky, a všechno jsem měl trochu více pod kontrolou,“ dodal.

Verstappen v Německu svým vítězstvím jen znovu potvrdil, jak mu vyhovuje jízda na mokru.

„Myslím, že když jsem byl mladý, hodně jsem na mokru trénoval. Pracoval jsem spoustu hodin spolu s mým tátou, který to na mokru také dost uměl. Také mi dal ty správné tipy, nejen o jízdě na mokru, ale také o rozhodování a o tom, na co si dávat pozor kolem sebe.“

Jeho týmový kolega Pierre Gasly cíl závodu po kontaktu s Alexanderem Albonem v závěru závodu neviděl.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: GP Německa 2019: Nejrychlejší kola a strategie

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.