Klíčová data a hlavní změny v roce 2019

Velké změny jezdeckých sestav, nové značení pneumatik, více paliva a nemalé technické změny. Co přinese rok 2019?

Klíčová data

První předsezónní testy začnou v Katalánsku 18. února. První závod se pojede v Austrálii 17. března. V roce 2019 nás čeká opět 21 závodů. Seznam lokalit je stejný.

Nové vozy představí týmy pár dní před testy. Nejdříve podle dosud potvrzených termínů Renault (12. února).

GettyImages-925230464.jpg

Pokračování 2 / 10

Jezdecké změny

Jen dva týmy budou mít stejnou jezdeckou sestavu jako vloni (Mercedes, Haas). U čtyř týmů se mění jezdecká sestava úplně.

Do F1 se vracejí Kvjat, Kubica, Giovinazzi. Uvidíme také tři nováčky: Norrise, Russella a Albona. 

Z F1 odešli Alonso, Sirotkin, Ericsson, Ocon, Vandoorne a Hartley.

Tým Jezdec Jezdec
Mercedes Lewis Hamilton Valtteri Bottas
Ferrari Sebastian Vettel Charles Leclerc
Red Bull Max Verstappen Pierre Gasly
Force India Sergio Pérez Lance Stroll 
Sauber Kimi Räikkönen Antonio Giovinazzi
Haas Romain Grosjean Kevin Magnussen
McLaren Carlos Sainz Lando Norris
Toro Rosso Daniil Kvjat Alexander Albon
Williams Robert Kubica George Russell
Renault Nico Hülkenberg Daniel Ricciardo

Pokračování 3 / 10

Red Bull přechází k Hondě

Red Bull přechází k Hondě. Od roku 2005 je to čtvrtý výrobce, se kterým bude Red Bull Racing spolupracovat. V roce 2005 to byl Cosworth, následně Ferrari a v letech 2007 až 2018 Renault.

Mercedes bude dodávat pohonné jednotky třem týmům (Mercedes, Racing Point, Williams), Ferrari také třem (Ferrari, Sauber, Haas), Honda dvěma (Toro Rosso, Red Bull) a Renault dvěma (Renault, McLaren).

GettyImages-1066049830.jpg
Foto: Getty Images / James Bearne

Pokračování 4 / 10

Nové značení pneumatik

V roce 2019 budeme mít v každém závodě tři směsi: měkkou (červená), střední (žlutá) a tvrdou (bílá).

Tvrdost směsí se ale bude závod od závodu lišit. Pro jednotlivé směsi využívá Pirelli značení C1 až C5. Nejměkčí směs pro daný víkend bude ale vždy měkká atd. Pokud vás zajímá, jaké směsi (tvrdosti) Pirelli nominovalo, najdete je průběžně v Kalendáři 2019.

01b0b505-3fbc-4882-b202-0cfceafc0786
Foto: Pirelli

Pokračování 5 / 10

Minimální hmotnost vzroste

Minimální hmotnost vozu F1 opět vzroste a to ze 733 na 743 kg. V rámci minimální hmotnosti sice bude i nadále obsažena také hmotnost jezdce, ale ta je nově částečně oddělena. Pokud má jezdec hmotnost pod 80 kg, bude muset rozdíl kompenzovat závažím. Tým ho musí umístit v přesně definované části kokpitu.

Pokračování 6 / 10

Nová zadní světla

Kromě standardního zadního světla, které se používá při mokrém závodě a také pro účely ERS (upozornění, že vůz může náhle zpomalit), budou nově LED světla také na bočnicích zadního křídla. Aktivovány budou vždy v případě, že má jezdec nasazené pneumatiky do mokra nebo přechodných podmínek. 

M157456.jpg
Foto: Daimler

Pokračování 7 / 10

Změny technických pravidel. Zlepší předjíždění?

Největší změny technických pravidel nastanou v oblasti předních a zadních křídel a brzdových kanálků. Cílem je zlepšit předjíždění. Dochází k omezení vírových struktur, které snižují přilnavost vozu, který je těsně za jiným vozem. Zvýší se také vliv DRS a zadní křídlo bude výše, aby jezdci lépe viděli, co se děje za nimi.

Změny jsou pěkně znázorněny na videu níže. Doporučujeme také náš starší článek.

Pokračování 8 / 10

Více paliva

S nástupem hybridní éry byl stanoven limit 100 kg paliva na závod. Později byl kvůli vyšší hmotnosti vozů zvýšen na 105 kg. Od roku 2019 bude palivový limit 110 kg.

GettyImages-1065176962.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 9 / 10

Jiný systém penalizací

Opět dochází ke změnám u penalizací. Jezdec, který dostane penalizaci větší než 15 míst, se i letos odsune na konec startovního pole. Pokud bude těchto jezdců více, budou nově startovat v pořadí, v jakém se kvalifikovali. Týmy to má motivovat, aby vyjely a bojovaly i v prostřední části kvalifikace.

GettyImages-1060212308.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 10 / 10

Bezpečnější helmy

FIA schválila zavedení nového standartu „Advanced Helmet.“ Helmy budou podrobeny důkladnějšímu rozsahu nárazových testů zaměřených na zlepšení absorpce energie a snížení pravděpodobnosti, že objekty proniknou do struktury helmy. 

GettyImages-1065171660.jpg
Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud